Οι αναδυόμενες αγορές, οι οποίες κάνουν τη μετάβαση από τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ σε ηλεκτρικά οχήματα (EV) θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν 250 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και να μειώσουν την αναμενόμενη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου έως και 70%, σύμφωνα με ανάλυση της Carbon Tracker που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή.
Καθώς όλο και περισσότερα κράτη όπως η Κίνα και η Ινδία επιθυμούν να αναπτύξουν τον ηλεκτρικό τους στόλο, μειώνουν την εξάρτησή τους από την εισαγωγή πετρελαίου, ενώ παράλληλα τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται σύντομα να είναι φθηνότερα στην παραγωγή και τη χρήση σε σχέση με τα συμβατικά.
Μια ανάλυση των τάσεων κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων από την Carbon Tracker διαπίστωσε ότι η μετάβαση σε στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε εξοικονομήσει στην Κίνα - έναν παγκόσμιο ηγέτη στη συγκεκριμένη τεχνολογία - 80 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο έως το 2030.
Η αυξημένη παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα μειώσει δραστικά το κόστος των εισαγωγών πετρελαίου, που αντιπροσωπεύουν το 1,5% του ΑΕΠ της Κίνας και το 2,6% της Ινδίας.
Η ανάλυση διαπίστωσε ότι η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης θα μπορούσε ουσιαστικά να αυτό-χρηματοδοτηθεί καθώς το κόστος των εξαρτημάτων μειώνεται με την πάροδο του χρόνου και οι κυβερνήσεις απομακρύνονται από τις υποδομές ορυκτών καυσίμων, όπως είναι οι αγωγοί και τα διυλιστήρια που κινδυνεύουν να γίνουν λανθάνοντα περιουσιακά στοιχεία, καθώς οι μεταφορές γίνονται πιο πράσινες.
Ο Kingsmill Bond, επικεφαλής συγγραφέας έκθεσης δήλωσε:
«Αυτή είναι μια απλή επιλογή μεταξύ της αυξανόμενης εξάρτησης από το ακριβό πετρέλαιο που παράγεται από ξένα καρτέλ ή της εγχώριας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές των οποίων οι τιμές πέφτουν με την πάροδο του χρόνου».
Με πληροφορίες από: AFP