Σε έναν αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί διεθνείς εταιρείες όπως η Amazon αλλά και startups οι οποίες αναζητούν έναν οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο να εξάγουν όσο το δυνατόν περισσότερα πολύτιμα μέταλλα από μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Οι εταιρείες του κλάδου στρώνουν το έδαφος για την ανακύκλωση μπαταριών καθώς τα EV θα μπορούσαν να γίνουν μια πολύτιμη δευτερεύουσα πηγή βασικών μετάλλων μπαταρίας και ενδεχομένως να μειώσουν την εξάρτηση από μη βιώσιμες αγορές όπως είναι η προμήθεια κοβαλτίου από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, η οποία είναι γνωστή για τη χρήση παιδικής εργασίας.
Η αυξανόμενη ζήτηση για καθαρή ενέργεια και ηλεκτροδότηση των μεταφορών θα χρειαστεί έως και 1 τρισεκατομμύριο δολάρια σε επενδύσεις σε λίθιο, νικέλιο, κοβάλτιο, χαλκό και αλουμίνιο έως το 2035, σύμφωνα με την Wood Mackenzie. Με άλλα λόγια, ο κόσμος θα χρειαστεί σχεδόν διπλάσιες επενδύσεις σε κρίσιμα ορυκτά κατά τα επόμενα 15 χρόνια από ό, τι έχουν επενδυθεί τα τελευταία 15 χρόνια.
Οι αυξανόμενες πωλήσεις EV κατά τα επόμενα χρόνια δεν θα χρειαστούν μόνο περισσότερα βασικά ορυκτά, αλλά θα δημιουργήσουν επίσης τόνους απορριμμάτων με τη μορφή χρησιμοποιημένων μπαταριών EV.
Οι εταιρείες εργάζονται ήδη για την επίλυση του προβλήματος ανακύκλωσης της βιομηχανίας EV, με στόχο τη δημιουργία κυκλικών αλυσίδων εφοδιασμού. Αντιμετωπίζουν όμως τις τυπικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο βιομηχανικός κλάδος, το πώς θα επιτύχουν οικονομίες κλίμακος και θα αποκομίσουν κέρδη.
Οι νεοσύστατες εταιρείες και τα ερευνητικά εργαστήρια δοκιμάζουν διάφορες μεθόδους για να ανακαλύψουν ποιος τύπος ανακύκλωσης θα ανακτήσει τα περισσότερα υλικά με ένα σχετικά λογικό κόστος.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις ανακύκλωσης σημειώνουν πρόοδο στις τεχνολογίες και συγκεντρώνουν χρήματα για να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους.
Για παράδειγμα, η Redwood Materials, που δημιουργήθηκε από τον συνιδρυτή της Tesla JB Straubel το 2017, μπορεί να ανακτήσει πάνω από το 80% του λιθίου και έως το 98% του περιεχομένου κοβαλτίου, νικελίου, αλουμινίου και γραφίτη μιας μπαταρίας EVC.
Η Amazon υποστηρίζει το Redwood Materials με έδρα τη Νεβάδα ως μέρος του Fund Pledge Fund ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο έχει επίσης επενδύσει στη Rivian.
Μια άλλη εταιρεία ανακύκλωσης μπαταριών στις ΗΠΑ, η Li-Cycle, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η νέα της εγκατάσταση στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης, είναι πλέον πλήρως λειτουργική και έχει την ικανότητα να επεξεργάζεται έως και 5.000 τόνους χρησιμοποιημένων μπαταριών ιόντων λιθίου ετησίως.
Στην Ευρώπη, ο κατασκευαστής κυψελών μπαταριών Northvolt, ο οποίος έχει την BMW και την Volkswagen ως πελάτες, συγκέντρωσε τον Σεπτέμβριο 600 εκατομμύρια δολάρια για να επενδύσει σε έρευνα και ανάπτυξη και υποδομές ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου κλίμακας giga δίπλα στο gigafactory της Northvolt Ett στη Σουηδία , η οποία αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών το 2021.
Η βιομηχανία ανακύκλωσης μπαταριών εξελίσσεται αργά και σταθερά και μαζί της εξελίσσεται και το θεσμικό πλαίσιο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πρότεινε την περασμένη εβδομάδα νέους κανονισμούς για βιώσιμες μπαταρίες αναδεικνύοντας την ανάγκη προσδιορισμού ελάχιστων επιπέδων ανακυκλωμένου κοβαλτίου, μολύβδου, λιθίου και νικελίου.
Η βιομηχανία ανακύκλωσης μπαταριών είναι έτοιμη για εκθετική ανάπτυξη, καθώς ο αριθμός των μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους θα αυξηθεί επτά φορές μεταξύ 2020 και 2030, δήλωσε η IHS Markit σε πρόσφατη ανάλυσή της.
«Η ανακύκλωση μπαταριών είναι μια βασική τεχνολογία που επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να μεγιστοποιούν τα βιώσιμα διαπιστευτήριά τους. Τα επόμενα χρόνια, τα ανακυκλωμένα υλικά μπαταριών θα επιτρέψουν την παραγωγή EV με χαμηλότερο κόστος και μειωμένη εξάρτηση από σύνθετες, διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού πρώτων υλών », δήλωσε ο George Hilton, αναλυτής της IHS Markit.
(insider.gr)