Στην εκκίνηση του έργου κατασκευής του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 ακόμη και το γ’ τρίμηνο του 2021 προσβλέπει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η θυγατρική της παραχωρησιούχος Κεντρική Οδός ΑΕ, μετά τη σχετική έγκριση χρηματοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη θετική γνωμοδότηση της DG Comp.
Εξασφαλίζοντας την πλήρη χρηματοδότηση του έργου ύψους 442 εκατ.ευρώ από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, το Υπουργείο Υποδομών –το οποίο αιτήθηκε από το 2019 τη δημόσια στήριξη του έργου- ξεμπλόκαρε την εκκρεμότητα και συμπλήρωσε το "παζλ" για ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο Ε65, του οποίου το μεσαίο τμήμα είναι εν λειτουργία και το νότιο τμήμα υπό κατασκευή (έχοντας μάλιστα φτάσει στο 61,8% της ολοκλήρωσης του σύμφωνα με την πρόσφατη ενημέρωση της Κεντρικής Οδού).
Με το βόρειο τμήμα μήκους 70,5 χλμ, από τα Τρίκαλα έως τα Γρεβενά, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, συνολικού μήκους 180 χλμ. θα συνδέει κατά την ολοκλήρωση τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.
Μετά τη θετική εξέλιξη, εκκρεμούν η έγκριση της τροποποιημένης σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η κύρωση της σύμβασης από τη βουλή, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση με ορίζοντα παράδοσης εντός 36 μηνών, όπως έχει προϋπολογίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σημειώνεται πως το δημόσιο έργο, πέρα από αξία στην ευρύτερη περιοχή της κεντρικής Ελλάδας, θα προσφέρει και συνέργιες για την παραχωρησιούχο Κεντρική Οδό, η οποία θα διαχειρίζεται για μια 30ετία έναν ολοκληρωμένο οδικό άξονα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η Κομισιόν – πέρα από το κόστος έργων ύψους 442 εκατ.ευρώ- έχει εγκρίνει τη στήριξη του βόρειου τμήματος με την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης, σε περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια στο εν λόγω τμήμα δεν επαρκούν, με ποσό ύψους 38 εκατ. ευρώ.
Εκτός της παραπάνω εξέλιξης, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει άμεσα και την εξέλιξη του έργου ΣΔΙΤ για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, ανάδοχος του οποίου είναι η θυγατρική της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η έναρξη ισχύος της σύμβασης ενδεχομένως θα υπογραφεί μέσα στον Ιανουάριο, προκειμένου εταιρεία να ξεκινήσει άμεσα τις εργασίες και εντός 10μήνου και τη συνολική διαχείριση των απορριμμάτων στην περιοχή.
Το έργο αφορά στην κατασκευή 3 μονάδων επεξεργασίας στερεών αποβλήτων στην Παλαιοχούνη Αρκαδίας (Δήμος Τρίπολης), στη Σκάλα Λακωνίας (Δήμος Ευρώτα) και στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας (Δήμος Οιχαλίας), καθώς και 2 Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στη Νέα Κίο (Αργολίδα) και το Σπαθοβούνι (Κορινθία).
Σημειώνεται πως το έργο συγχρηματοδοτείται από κεφάλαια του ΕΣΠΑ 2007-2013 και δεδομένης της εμπλοκής κατά την υποβολή του σχετικού φακέλου, καθυστερεί το σκέλος της δημόσιας χρηματοδότησης, ωστόσο η ανάδοχος ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει τις εργασίες ανεξάρτητα από την πορεία του φακέλου.
Τέλος, σημειώνεται ότι η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή έχει ήδη κατασκευάσει και θέσει σε εμπορική λειτουργία Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στα Γιάννενα, με ορίζοντα 25ετούς εκμετάλλευσης.
Της Πέννυς Κούτρα / capital.gr