Αυτό δήλωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης ενώ όπως έχει αναφέρει: «η χώρα μας, σαφώς, µπορεί και είναι ρεαλιστικό να γίνει ο πράσινος πρωταθλητής της Ευρώπης και αυτός είναι και προσωπικός µου στόχος. Διαθέτουµε ήδη τοµείς που έχουν ήδη σηµαντικούς ρυθµούς ανάπτυξης και έχουν τεράστιες προοπτικές να δηµιουργήσουν εκρηκτικούς αναπτυξιακούς ρυθµούς στη χώρα µας. Μιλάµε για τον τουρισµό, για τα προϊόντα και τα τρόφιµα υψηλής αξίας µε το ανάλογο οικολογικό και ποιοτικό σήµα, τις ανανεώσιµες πηγές ενέργειας και τα πράσινα logistics».
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα, πάνω από 37.000 προϊόντα που πωλούνται στην αγορά της ΕΕ φέρουν το οικολογικό σήμα της ΕΕ, που σημαίνει ότι πληρούν αυστηρά οικολογικά κριτήρια. Το οικολογικό σήμα της ΕΕ καλύπτει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών, από προϊόντα γενικής χρήσης καθαρισμού και εγκαταστάσεων υγιεινής, ξύλινα έπιπλα, προϊόντα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, μέχρι υπηρεσίες τουριστικών καταλυμάτων.
Το σύστημα οικολογικού ευρωπαϊκού σήματος αποτελεί ένα εθελοντικό σύστημα, έναν προαιρετικό μηχανισμό, χαρακτηριστικό παράδειγμα έμμεσων μηχανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία του περιβάλλοντος, που εισήχθη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 1992 με τον Κανονισμό 880/92/ΕΟΚ, και ισχύει βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) 66/2010, εφαρμοζόμενο σε πληθώρα τύπων προϊόντων και υπηρεσιών (εκτός από τα τρόφιμα, τα ποτά και τα φαρμακευτικά προϊόντα) που προσφέρονται για διανομή, κατανάλωση ή χρήση στην κοινοτική αγορά, είτε επί πληρωμή είτε δωρεάν, και αποτελεί εγγύηση άριστης περιβαλλοντικής ποιότητας αυτών.
Τα οικολογικά σήματα είναι ετικέτες με τις οποίες υποδηλώνεται ότι ένα προϊόν τηρεί ορισμένες οικολογικές προδιαγραφές, με αποτέλεσμα να γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι πρόκειται για προϊόν φιλικό προς το περιβάλλον, και να το προτιμούν έναντι άλλων ανταγωνιστικών προϊόντων. Κατά τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO) τα οικολογικά σήματα διακρίνονται σε αυτά που βασίζονται στα κριτήρια ελέγχου τρίτων οργανισμών με βάση την ανάλυση κύκλου ζωής ενός προϊόντος, αυτά που περιέχουν ισχυρισμούς των κατασκευαστών τους σχετικά με τη βιωσιμότητά τους, και αυτά που παρουσιάζουν εύκολα συγκρίσιμες πληροφορίες βάσει του κύκλου ζωής ενός προϊόντος, αλλά δεν προβαίνουν σε ισχυρισμούς έναντι άλλων ανταγωνιστικών προϊόντων.