Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές:
Οι απολυμένοι εργαζόμενοι είναι υψηλόβαθμα στελέχη με ειδικά προσόντα και με 15 και 20 χρόνια στην εταιρεία. Επίσης δύο (2) από τους απολυμένους έχουν και συνδικαλιστική ιδιότητα κάτι που αποδεικνύει και ότι οι απολύσεις είναι στοχευμένες και με εκφοβιστικό χαρακτήρα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στάθηκε άμεσα δίπλα στους εργαζομένους. Πραγματοποίησε συνάντηση με τους αρμόδιους τομεάρχες στις 8.2.2023 κατά την οποία δήλωσαν ότι συμμερίζονται και στηρίζουν τα αιτήματα των εργαζομένων για άμεση ανανέωση των συμβάσεων, καθώς και την αντίθεση τους σε περαιτέρω απολύσεις/ μη ανανεώσεις των συμβάσεων.
Τονίζουν ακόμη πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε, εν μέσω μνημονίου, να διατηρήσει πλειοψηφικό ποσοστό για το δημόσιο στη ΔΕΠΑ (51%), και να θωρακίσει τις εργασιακές σχέσεις στον νόμο 4602/2019 με την προσθήκη του άρθρου 80ΙΒ στο νόμο 4001/2011, στη νέα εταιρεία που θα δημιουργούνταν, με ρητή δέσμευση ότι το προσωπικό δεν δύναται να απολυθεί, εξασφαλίζοντας και τις συλλογικές συμβάσεις και τις θέσεις εργασίας. Θυμίζουν επίσης πως τότε η ΝΔ σαν αντιπολίτευση καταψήφισε αυτό το άρθρο και στη συνέχεια κατήργησε τη διάταξη αυτή στο βωμό του ξεπουλήματος της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas με όρους προς όφελος του αγοραστή.
Ήδη, και με προηγούμενες ερωτήσεις, οι βουλευτές έχουν εκφράσει την ανησυχία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη διατήρηση των εργαζόμενων στον όμιλο και οι απαντήσεις που έχουν λάβει από την πλευρά της κυβέρνησης δηλώνουν την κοροϊδία απέναντι και στους εργαζόμενους και στην κοινωνία.
Θέτουν και πάλι ερωτήματα σχετικά με την διασφάλιση των θέσεων εργασίας στη ΔΕΠΑ Υποδομών και σχετικά με το πώς κρίνει η κυβέρνηση της ΝΔ τη στάση της ιταλικής ιδιοκτησίας να απολύει στελέχη με πολυετή εμπειρία και εργασία και συνδικαλιστές.
Αιτούνται τέλος, με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, όλα τα στοιχεία και την επεξεργασία των ΔΕΠΑ, ΥΠΕΝ και ΡΑΕ σχετικά με το business plan, τη στελέχωση, την απορρόφηση των εργολαβικών εργαζόμενων και τη βιωσιμότητα της ΔΕΠΑ Υποδομών.