«Δρομολογείται η προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με το Τμήμα 3 του διαγωνισμού και επίσης, η προμήθεια 200 αρθρωτών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, φυσικού αερίου, σύμφωνα με το Τμήμα 2 του διαγωνισμού. Σήμερα σας παρουσιάζουμε τον φάκελο της - προς υπογραφή - σύμβασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφού πέρασαν τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι, παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
‘Όπως είπε: «Εκτιμούμε ότι έως το τέλος Απριλίου ή κάπου εκεί κοντά χρονικά λόγω των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Έχουμε θέσει ως στόχο, τον οποίο και θα πετύχουμε, τη δρομολόγηση προμήθειας 1.300 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έως το τέλος της τετραετίας, τα οποία πρόκειται να αναβαθμίσουν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Σήμερα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει ένα ακόμα βήμα προς την επίτευξη ενός τριπλού στόχου:
- Την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.
- Την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
- Τις υψηλού επιπέδου προσφερόμενες υπηρεσίες δημοσίων μεταφορών προς τους πολίτες.
Γνωρίζουμε όλοι την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος των λεωφορείων τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, ύστερα από τη δύσκολη - για τη χώρα - υπέρ-δεκαετία της δημοσιονομικής προσαρμογής.
Ενδεικτικά προβλήματα, ο γερασμένος στόλος, οι συχνές βλάβες, η αδυναμία πρόσβασης ατόμων με αναπηρία σε σημαντικό αριθμό λεωφορείων.
Ενδεικτικά και μόνο να αναφέρω ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου προσεγγίζει τα 19 έτη και είναι αρκετά υψηλότερος από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, που είναι περίπου στα 13 έτη.
Υπάρχουν 366 λεωφορεία EURO 2 και 130 τρόλεϊ, ηλικίας άνω των 22 ετών.
Άμεση επίπτωση της παλαιότητας των λεωφορείων είναι η υψηλή συχνότητα βλαβών, που έως τώρα αντιμετωπίζονταν με προσωρινού τύπου λύσεις, όπως οι συμβάσεις για leasing και με οικεία ΚΤΕΛ, για την κάλυψη του αναγκαίου συγκοινωνιακού έργου.