Πρόκειται για τον νέο αγωγό φυσικού αερίου του Διαχειριστή, από τα Μέγαρα έως τη Λειβαδιά, μήκους 100 χλμ. και για τον Μετρητικό και Ρυθμιστικό Σταθμό, τα οποία προορίζονται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του FSRU της θυγατρικής Διώρυγα Gas, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας.
Η εταιρεία, θυγατρική της οποίας είναι η Διώρυγα Gas, χαρακτηρίζει «αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη» την ένταξη από τον ΔΕΣΦΑ του αγωγού φυσικού αερίου από τα Μέγαρα έως τη Λιβαδειά, τον Οκτώβριο του 2027, όταν ότι η σύνδεση του FSRUμε το ΕΣΦΑ είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο του 2025.
«Αφήστε μας να αναθέσουμε σε κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου τα έργα διπλασιασμού της δυναμικότητας του αγωγού φυσικού αερίου Πάτημα-Λιβαδειά και του μετρητικού-ρυθμιστικού σταθμού σύνδεσης του FSRU Διώρυγα ώστε να μειώσουμε το κόστος και το χρόνο κατασκευής τους».
Αυτό επισημαίνει η Motor Oil με επιστολή της προς τον Διαχειριστή στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου 2023 -2032
Εκφράζει απορία για τον διπλασιασμό του κόστους του μετρητικού σταθμού της «Διώρυγας» από 9,9 εκατ. ευρώ σε 19,5 εκατ. ευρώ τονίζοντας ότι έχουν μεν σημειωθεί αυξήσεις υλικών στην αγορά τον τελευταίο χρόνο αλλά όχι σε τέτοιον εκτεταμένο βαθμό.
Όπως επισημαίνεται στην επιστολή η ένταξη του έργου «Διπλασιασμός του Κλάδου υψηλής πίεσης Πάτημα-Λιβαδειά» στο σύστημα τον Οκτώβριο του 2027 είναι αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη ειδικά εάν ληφθεί υπόψιν ότι η σύνδεση του FSRUμε το ΕΣΦΑ είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο του 2025. Η ΜΟΗ επισημαίνει ακόμη ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου αγωγού είναι αναγκαία για τη λειτουργία του FSRU, το οποίο ως σημείο εισόδου στο ΕΣΦΑ θα αποτελεί τη μόνη εναλλακτική λύση εφοδιασμού σε περίπτωση συμφόρησης του τερματικού της Ρεβυθούσας ή και διακοπής της ροής φυσικού αερίου μέσω αγωγών.
Όπως αναφέρει στην επιστολή της ζητεί να δοθεί η δυνατότητα σε ομίλου εταιρειών που διαθέτουν μετοχές σε κατασκευαστικές (όπως η ίδια) να αναθέσουν την κατασκευή των δυο έργων, με την καθοδήγηση του ΔΕΣΦΑ προκειμένου να επιτευχθεί μείωση κόστους αλλά και χρόνου.
Μάλιστα η ΜΟΗ σημειώνει ότι σε περίπτωση που η πρόταση της δεν γίνει αποδεκτή ζητεί την μετατόπιση του ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου Πάτημα Λιβαδειά κατά δυο χρόνια νωρίτερα ώστε να ολοκληρωθεί παράλληλα με τον μετρητικό σταθμό και να συμπέσει με την εμπορική λειτουργία του FSRU.
Σημειώνεται τέλος ότι στην ίδια επιστολή η ΜΟΗ αναφέρεται τόσο στα νέα έργα υδρογόνου που σχεδιάζει ο ΔΕΣΦΑ όσο και στη συμβατότητα των υποδομών του φυσικού αερίου με υδρογόνο, επικροτώντας την προσπάθεια του Διαχειριστή για την ενσωμάτωση ενεργειακών λύσεων του μέλλοντος. Υπενθυμίζει δε ότι ο όμιλος έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα προς την εξέλιξη του πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα και θεωρεί ότι η συμβατότητα του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου με το νέο καύσιμο είναι στη σωστή κατεύθυνση για την πράσινη μετάβαση.