Σε πολύ καλό στάδιο βρίσκονται σύμφωνα με στελέχη του ΔΕΣΦΑ οι μελέτες ωρίμανσης για τον αγωγό προς την Πάτρα και στόχος είναι μέχρι το 2024 να υπάρχει έγκριση περιβαλλοντικών μελετών, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα και να ολοκληρωθούν δύο χρόνια μετά.
Το έργο περιλαμβάνεται σε συνέχεια αιτήματος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σύμφωνα με το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ και αφορά «στη διασύνδεση με το ΕΣΦΑ της πόλης της Πάτρας και της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ) Πατρών, με δυνατότητα μελλοντικών επεκτάσεων για την τροφοδότηση και επιπλέον πόλεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Βάσει της προκαταρκτικής χάραξης το έργο αποτελείται από αγωγό υψηλής πίεσης, μήκους περίπου 130 χλμ. και διαμέτρου 20’’, ο οποίος θα ξεκινά από κατάλληλο σημείο επί του αγωγού υψηλής πίεσης προς Μεγαλόπολη. Το έργο περιλαμβάνει επίσης όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και Μετρητικό/Ρυθμιστικό σταθμό με αρχική δυναμικότητα 27.500Nm3 /h σε διάταξη (1+1) με μελλοντική πρόβλεψη επέκτασης σε μέγιστη δυναμικότητα 55.000 Nm3 /h, εφόσον αιτιολογείται από την ζήτηση του κατάντη συνδεδεμένου συστήματος. Ο ΔΕΣΦΑ θα συνεργαστεί με τον Διαχειριστή Συστήματος Διανομής που θα αναλάβει και την κατασκευή του δικτύου διανομής στην περιοχή. Ο ΔΕΣΦΑ θα είναι σε συνεργασία με τον Διαχειριστή του Συστήματος Διανομής, ο οποίος θα αναλάβει την ανάπτυξη του δικτύου διανομής στην περιοχή».
Άλλο ένα μεγάλο έργο διασύνδεσης είναι ο αγωγός της Βόρειας Μακεδονίας, με τον οποίο θα συνδεθούμε με το δίκτυο της γειτονικής χώρας. Θα έχει προδιαγραφές για τη μεταφορά 100% υδρογόνου και έχει δημοπρατηθεί. Μέχρι το 2025 θα είναι ολοκληρωμένο το έργο. Δύο νέα κρίσιμα σημεία διασύνδεσης αποτελούν η διασύνδεση με τη Βουλγαρία μέσω του IGB με το έργο του Ρυθμιστικού Σταθμού Κομοτηνής που επιτρέπει τη λειτουργία δύο τμημάτων του ΕΣΦΑ (Ανατολικά και Δυτικά Κομοτηνής) σε διαφορετικά επίπεδα πίεσης και η διασύνδεση με το FSRU Αλεξανδρούπολης.
Να σημειωθεί πως στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνονται 83 έργα (64 αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία έως το τέλος του 2024). 1,29 δισ. είναι ο συνολικός προϋπολογισμός (περίπου 1,24 δισ. € για τα έργα που περιλαμβάνονται στην 3ετή Αναπτυξιακή Περίοδο). Τα κυριότερα νέα έργα που περιλαμβάνονται αφορούν τον διπλασιασμό των κλάδων ΥΠ (430 εκατ. ευρώ), προσθέτοντας νέα δυναμικότητα στο σύστημα «Καρπερή-Κομοτηνή» και «Πάτημα-Λιβαδειά».