Η Chevron και τα συνδικάτα των εργαζομένων στις δύο εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αυστραλία σημείωσαν πρόοδο σε σχέση με τις συνομιλίες. Πρόκειται για τον δεύτερο κύκλο συνομιλιών που αφορά τα αιτήματα των εργαζομένων για βελτίωση των συνθηκών εργασίας στις εγκαταστάσεις που προμηθεύουν περίπου το 6% του παγκόσμιου LNG.
Αυτός είναι ο δεύτερος γύρος συνομιλιών με τη μεσολάβηση της επιτροπής σε περίπου ίσες εβδομάδες. Τα συνδικάτα διέκοψαν τις απεργίες στις εγκαταστάσεις της Chevron στα τέλη Σεπτεμβρίου, αφού ένας προηγούμενος γύρος συνομιλιών κατέληξε σε συμφωνία.
Το ενδεχόμενο παρατεταμένων απεργιών στις εγκαταστάσεις οδήγησε σε αύξηση των ευρωπαϊκών τιμών του φυσικού αερίου, αποδεικνύοντας τη διασυνδεδεμένη φύση των παγκόσμιων αγορών ενέργειας και τον σημαντικό ρόλο της Αυστραλίας ως εξαγωγέα LNG. Το αποτέλεσμα αυτών των διαπραγματεύσεων θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεάσει περαιτέρω τις παγκόσμιες τιμές του φυσικού αερίου, ανάλογα με τη διάρκεια και την έκταση οποιασδήποτε απεργίας.
Όλα αυτά τη στιγμη που στο χρηματιστήριο της Ολλανδίας(TTF) η τιμή του φυσικού αερίου χθες κινήθηκε λίγο κάτω από τα 50 ευρώ ανα μεγαβατώρα, ενώ τα μελλοντικά συμβόλαια ξεπέρασαν τα 50 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τη ζημιά που προκλήθηκε στον αγωγό αερίου Balticconnector ανάμεσα στη Φιλανδία και την Εσθονία, η κυβέρνηση της Φιλανδίας δήλωσε ότι υπήρξε ζημιά τόσο στον αγωγό φυσικού αερίου όσο και σε ένα τηλεπικοινωνιακό καλώδιο μεταξύ των δύο χωρών του ΝΑΤΟ, ωστόσο ο Πρωθυπουργός απέκλεισε το ενδεχόμενο δολιοφθοράς. αλλά είπε ότι δεν θα μπορούσε να έχει προκληθεί από τακτικές επιχειρήσεις.Το Εθνικό Γραφείο Ερευνών της Φινλανδίας ηγείται μιας έρευνας για τη διαρροή.Το περιστατικό έρχεται λίγο περισσότερο από ένα χρόνο αφότου οι αγωγοί φυσικού αερίου Nord Stream που διέρχονται μεταξύ Γερμανίας και Ρωσίας στη Βαλτική Θάλασσα υπέστησαν ζημιές από εκρήξεις που πιστεύεται ότι ήταν δολιοφθορές. Η υπόθεση παραμένει άλυτη.
Ο αγωγός Balticconnector μήκους 77 χιλιομέτρων διασχίζει τον Κόλπο της Φινλανδίας από τη φινλανδική πόλη Inkoo μέχρι το λιμάνι Paldiski της Εσθονίας. Είναι αμφίδρομη, μεταφέροντας φυσικό αέριο μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας ανάλογα με τη ζήτηση και την προσφορά. Σύμφωνα με αναλυτές αν και ο αγωγός φυσικού αερίου δεν είναι σημαντικός για την ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου, εάν αποδειχθεί ότι η διαρροή οφείλεται σε σκόπιμη δολιοφθορά, προφανώς προκαλεί σημαντική ανησυχία για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια.