Η Ευρώπη, ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ντίζελ στον κόσμο, αντιμετωπίζει το πρόβλημα της μεγάλης συσσώρευσης σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση, γεγονός που θέτει υπό εξέταση το κατά πόσο τα διυλιστήριά της θα συνεχίσουν να λειτουργούν.
Έχοντας σημειώσει χαμηλά ρεκόρ την περίοδο Απριλίου-Μαΐου λόγω της έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού, το ντίζελ σημειώνει νέα πτώση ύστερα από μία μέτρια ανάκαμψη τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία της S&P Global Platts.
«Το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (ντίζελ) αποτελεί το 40% με 50% της παραγωγής διύλισης, οπότε θα πρέπει να είναι κερδοφόρο, διαφορετικά τα διυλιστήρια θα πρέπει να κλείσουν», δήλωσε στο Reuters ο Hayal Ahmadzada, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της SOCAR Trading στο Αζερμπαϊτζάν.
«Υπάρχουν πάρα πολλά διυλιστήρια αυτή τη στιγμή σε σχέση με την τρέχουσα ζήτηση», είπε ο Ahmadzada, προσθέτοντας ότι ορισμένα δεν θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν σε αυτό το επίπεδο για πολύ ακόμα.
Παρόλο που η χαλάρωση των μέτρων περιορισμού κατά τους τελευταίους μήνες σε ολόκληρη την Ευρώπη έχει ενισχύσει τη ζήτηση του ντίζελ, ορισμένες χώρες βλέπουν καθυστέρηση την ανάκαμψη.
Σύμφωνα με τον κορυφαίο διανομέα καυσίμων της Ισπανίας, CLH, οι παραδόσεις ντίζελ τον Αύγουστο στην εγχώρια αγορά ήταν περίπου 9% χαμηλότερες από τα επίπεδα του Ιουλίου, στα 2 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Επιπλέον, τα πειραματικά δεδομένα του Υπουργείου Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής της Βρετανίας δείχνουν ότι τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες η ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων, που ξεκίνησε στα μέσα Απριλίου, έχει σταματήσει καθώς η αγορά ντίζελ πλήττεται από τα υψηλά αποθέματα.
Πηγή: Reuters