Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων στο τέλος Αυγούστου, κλιμακώνονται οι διασταυρώσεις στα στοιχεία εσόδων - εξόδων του εντύπου Ε3 που υποβάλλουν οι επιτηδευματίες, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες του iEnergeia, ήδη η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων κλιμακώνει τους ελέγχους με διασταυρώσεις στοιχείων που ξεκινούν από αναρτήσεις σχολίων και φωτογραφιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης .
Στην διασταύρωση στοιχείων για τους ελεύθερους επαγγελματίες αξιοποιούνται όλα τα στοιχεία που δείχνουν εάν είναι αληθή τα ποσά των λειτουργικών δαπανών που δηλώνονται στα έντυπα Ε3.
Η ΑΑΔΕ έχει ήδη ζητήσει από φορείς και ΔΕΚΟ να αποστείλουν στην πλατφόρμα myData τους λογαριασμούς με τον αριθμό παροχής για κάθε επιτηδευματία με στόχο τη διασταύρωση των δαπανών που δηλώνουν και σε αυτό το πλαίσιο η ΕΥΔΑΠ έχει απευθύνει μήνυμα στους επαγγελματίες, να δηλώσουν τις παροχές για τις οποίες οι λογαριασμοί ύδρευσης – αποχέτευσης καταχωρίζονται ως επαγγελματικό έξοδο, προκειμένου – κατ’ εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας- τα ηλεκτρονικά τιμολόγια των συγκεκριμένων λογαριασμών να αποστέλλονται στην ΑΑΔΕ, μέσω της πλατφόρμας myData.
Υπογραμμίζεται ότι, εκτός από τους λογαριασμούς για ύδρευση, το ηλεκτρικό ρεύμα και το τηλέφωνα, είναι οι πηγές που θα χρησιμοποιήσει η ΑΑΔΕ για την διασταύρωση πληροφοριών μέσω myData προκειμένου να επαληθευθούν τα στοιχεία που δηλώνουν επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες.
Σύμφωνα με προγραμματισμένη δράση που περιλαμβάνεται στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ εντός του 2023, θα διενεργηθεί μια πρώτη πιλοτική αξιοποίηση των δεδομένων που έχουν αναρτηθεί από τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες στην πλατφόρμα myData.
Τα δεδομένα αυτά θα διασταυρωθούν με τα αντίστοιχα δεδομένα που έχουν δηλωθεί από τους ίδιους τους φορολογουμένους στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και στις δηλώσεις ΦΠΑ για τα φορολογικά έτη 2021 και 2022. Όσες περιπτώσεις εντοπιστούν με πολύ μεγάλες αποκλίσεις δεδομένων, κυρίως σε ποσά που αφορούν στις δαπάνες που εξέπεσαν από τα ακαθάριστα έσοδα, οι ελεγκτές θα τις παραπέμψουν για περαιτέρω ενέργειες, δημιουργώντας ένα πρώτο δείγμα υποθέσεων επιλέξιμων για φορολογικό έλεγχο.
Επιπλέον, το ενδιαφέρον των ελεγκτών «έχουν τραβήξει» οι επιχειρήσεις που δε διαθέτουν φυσικό κατάστημα, αλλά πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ιστοσελίδων που είναι ενταγμένες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή που λειτουργούν αυτόνομα ως ηλεκτρονικό κατάστημα.
Όπως σημειώνει σε δηλώσεις σχετικά με το θέμα ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιωργος Καββαθάς: «Όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να εκδίδουν τα κατά νόμον απαραίτητα φορολογικά στοιχεία, όταν συναλλάσσονται με πελάτες. Σε διαφορετική περίπτωση δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό με τις συνεπείς επιχειρήσεις».
Πάντως, τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ, δείχνουν ότι περισσότερες από 1 εκατομμύριο επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά βιβλία, ενώ έχουν εκδοθεί περισσότερα από 1 ,375 δισεκατομμύρια παραστατικά με τον τζίρο από την αρχή της χρήσης των MyDATA να υπερβαίνει τα 815 δισ. ευρώ. Επίσης, στην εφαρμογή timologio έχουν εγγράφει’ 217.380 μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες εκδίδοντας ηλεκτρονικά τα τιμολόγια τους, τα οποία ταυτόχρονα καταχωρούνται στα MyDATA.