Οι νέες εφαρμογές αναβάθμισης του ΑΣΣΚ επιτρέπουν τηχρήση τραπεζικών καρτών και κινητών συσκευών, για τις μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράςαρμοδιότητας ΟΑΣΑ(Μετρό, Τραμ, Λεωφορεία, Τρόλεϊ) και παρέχουν στο σύστημα τηδυνατότητα υποστήριξηςMaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, κτλ.
Ειδικότερα, η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης τραπεζικής κάρτας ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ, αποτελεί ένααποφασιστικό βήμα αναβάθμισης των υπηρεσιών των Συγκοινωνιών Αθηνών, με σημαντικά οφέλη στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Οι επιβάτες, εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τραπεζική κάρτα, ακόμα και αν είναι ενσωματωμένη, μέσω κάποιου App, στο κινητό τους τηλέφωνο.
Τα άμεσα οφέλη για τον επιβάτη
Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινόΔΕΝθα χρειάζεται:
- Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων(ΑΜΕΚ).
- Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.
- Να αναζητήσει σημεία πώλησης, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.
HΑ΄ φάση της υλοποίησηςθα εφαρμοστεί στα οχήματα των Γραμμών Λεωφορείων Express Αεροδρομίου, έως τοτέλος Μαρτίου 2024,ενώτο σύνολο των εφαρμογώνθα είναι διαθέσιμο στους επιβάτες έως τοτέλος του έτους 2024.
Η υλοποίηση των νέων εφαρμογών, εντάσσεται στις ευρύτερες δράσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ με την HST AE, για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου με εγχώρια προστιθέμενη αξία.
Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και προσβάσιμου συστήματος μετακίνησης με τηνυιοθέτηση σύγχρονων και καινοτόμων τεχνολογιών που βελτιώνουν τις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες, έχει ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών της Αττικής.
ΟΔιευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, τόνισε σχετικά: «Ο ΟΑΣΑ με την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου(ΑΣΣΚ), προστίθεται στους ευρωπαϊκούς μητροπολιτικούς φορείς αστικών συγκοινωνιών (Λονδίνο, ΛΙσσαβώνα, Βρυξέλλες, κ.α.) που έχουν εισάγει βέλτιστες πρακτικές των έξυπνων πόλεων.
Η νέα προηγμένη εφαρμογή ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία των επιβατών, καθώς δεν θα απαιτείται έκδοση εισιτηρίων, συμβάλλοντας θετικά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Οργανισμού».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της HST ΑΕ, Δρ. Αλέξανδρος Καρυωτάκης δήλωσε σχετικά:«Σε μία εποχή που τεχνολογικά εξελίσσεται δυναμικά, η κατεύθυνση προς την ψηφιακή καινοτομία με εγχώρια προστιθέμενη αξία αποτελεί στρατηγική επιλογή τηςHST και της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η οποία από το 2014 συμμετέχει σε ένα υψηλής τεχνολογίας Έργο, συμβάλλοντας ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Με την τεχνολογικήαναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος, σε ένα από τα πλέον πιο σύγχρονα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και «ανοιχτό» σύστημα συλλογής κομίστρου τεχνολογίας αιχμής, διευρύνεται το φάσματων επιλογών μετακίνησης, βελτιώνοντας την ποιότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης που θα προσφέρεται στους επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής».