Τα κίνητρα που έχουν δοθεί σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έχουν ως αποτέλεσμα το μερίδιό τους να αυξάνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Και ενώ την τελευταία πενταετία έχουν δεκαπλασιαστεί οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αντίστοιχη αύξηση των δημόσιων φορτιστών ήταν μόλις 2,5 φορές.
Χαρακτηριστικό των ανισοτήτων που επικρατούν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι το γεγονός ότι σε μόλις τρεις χώρες συγκεντρώνεται το 70% όλων των σταθμών φόρτισης: Ολλανδία με 66.665, Γαλλία με 45.751 και Γερμανία με 44.538. Σύμφωνα με την έρευνα της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η από το τέλος θέση της λίστας, με μόλις 275 φορτιστές! Γεγονός που αναμφίβολα προκαλεί το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας» για τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η κατάσταση πάντως στη χώρα μας σύντομα θα αλλάξει, σύμφωνα με τον Ανδρέα Χριστοφορίδη, Γενικό Διευθυντή των εταιρειών Hyundai, Kia, SEAT και Cupra στην Ελλάδα. «Η αναντιστοιχία του ρυθμού ανάπτυξης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και του δικτύου φόρτισης είναι όντως ένα πρόβλημα που υπάρχει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Σαφώς στην Ελλάδα είναι πολύ πιο έντονο. Η ταχύτητα ανάπτυξης του δικτύου στη χώρα μας δεν είναι πάντως κάτι που με φοβίζει», δήλωσε ο κ. Χριστοφορίδης.
«Πιστεύω ότι ο κορονοϊός γύρισε το… ρολόι πίσω στο ‘μηδέν’, όμως από εδώ και πέρα η προσαρμογή μας θα είναι πάρα πολύ γρήγορη. Το έχουμε αποδείξει εμείς οι Έλληνες σε πολλά πράγματα. Βλέπουμε ήδη μία σειρά από κινήσεις για τοποθέτηση νέων σταθμών ταχυφορτιστών στη χώρα μας. Πιστεύω ότι θα φθάσουμε σχετικά γρήγορα σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο όσον αφορά το δίκτυο φορτιστών».
Ο κ. Χριστοφορίδης αναφέρθηκε και στις αιτιάσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. «Σε μόλις τρεις χώρες είναι συγκεντρωμένο το 70% των φορτιστών εντός της ΕΕ. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναρωτιούνται πώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει την απαίτηση να πετύχουμε τόσο μεγάλη μείωση των εκπομπών CO2 όταν τα κράτη-μέλη δεν έχουν φροντίσει για τις σωστές υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων».
Πηγή reader.gr