Ψηλά στην ατζέντα του ΔΕΣΦΑ είναι η εξεύρεση λύσεων σε σχέση με το βιοαέριο, το βιομεθάνιο, καθώς και την δέσμευση άνθρακα, εκτιμώντας πως στη χώρα μας οι συγκεκριμένες τεχνολογίες θα αποκτήσουν μεγάλη αξία τα επόμενα χρόνια στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης που προσπαθεί να πετύχει η Ευρώπη.
Γι’ αυτό το λόγο ο ΔΕΣΦΑ επεξεργάζεται στοιχεία και κάνει μελέτες σε σχέση με την υποδοχή στο δίκτυο του υδρογόνου. Άλλωστε, θα ανακοινώσει ένα market test που θα γίνει για την ανάπτυξη των υποδομών φυσικού αερίου που θα μπορούν να δεχτούν υδρογόνο. Μεταξύ των προτάσεων του ΔΕΣΦΑ είναι η δημιουργία ενός αγωγού αερίου στη Δυτική Μακεδονία, που θα ακολουθεί τη διαδρομή που ακολουθεί και ο υφιστάμενος αγωγός φυσικού αερίου, με τη μόνη διαφορά πως αυτός ο αγωγός θα μπορεί να υποδεχτεί υδρογόνο.
Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και μένει να αποδειχθεί εάν θα μετουσιωθεί σε έργα. Από το περασμένο Ιανουάριο η Motor Oil και η ΔΕΗ έχουν υπογράψει Μνημονίο Συναντίληψης το οποίο αποσκοπεί στη σύσταση νέας εταιρείας, της «Hellenic Hydrogen Α.Ε.», στην οποία η Motor Oil θα αποκτήσει 51% του μετοχικού κεφαλαίου και η ΔΕΗ 49% αυτού.
«Οι υποδομές που χτίζουμε θα είναι βιώσιμες για να αναδιανέμουν τα επόμενα χρόνια ποσότητες ανανεώσιμων αερίων αυτός είναι ο λόγος που η κομισιόν έχει αναγνωρίσει το ρόλο των υφιστάμενων υποδομών αερίου στην αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου» τόνισε την Δευτέρα ο Γενικός Διευθυντής της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, κ. Λεωνίδας Μπακούρας.