Το ένα είναι για τις ΑΠΕ, που θα καθορίζει τις περιοχές όπου αυτές θα μπορούν να αναπτυχθούν αλλά και τις προστατευόμενες, και το άλλο που είναι σε εξέλιξη αφορά τη βιομηχανία και τα logistics και θα καθορίσει υποδοχείς για θέματα βιοτεχνικών πάρκων και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που σε συνδυασμό με τα λιμάνια θα δώσει μια άλλη προοπτική στην περιοχή.
Ο κ. Μπακογιάννης, στη συζήτηση που συντόνισε ο δημοσιογράφος του ypodomes.com Nίκος Καραγιάννης, μίλησε επίσης για τον σχεδιασμό του ΥΠΕΝ για την ευρύτερη περιοχή και όπως τόνισε, είναι σε εξέλιξη μια σειρά από χωροταξικά σχέδια με σημαντικές επιρροές σε θέματα για τα οποία θα ασκηθούν δραστηριότητες το επόμενο χρονικό διάστημα, με πρώτο να είναι το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον τουρισμό, που είναι σημαντικό γιατί η τουριστική δραστηριότητα είναι περιορισμένη και προβλέπει σε συγκεκριμένες περιοχές, στις οποίες θα πρέπει να ενθαρρυνθεί η δραστηριότητα του τουρισμού μαζί με χρηματοδοτικά εργαλεία που θα ενισχύσουν υποδομές και κίνητρα προς ιδιότητες.
Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, Πρόεδρος & CEO, Ολυμπίας Οδού, μίλησε για ένα προσωπικό του βίωμα στην Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, που του δημιούργησε ένα αίσθημα φόβου, σε συνδυασμό με την έλλειψη υπηρεσιών. Σύμφωνα με τον κ. Παπανικόλα, η ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου θα συμβάλλει στην αύξηση του τουρισμού λόγω της προσβασιμότητας, αλλά και στην αύξηση των επιχειρήσεων. «Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη χωρίς προσβασιμότητα. Είναι ένας αυτοκινητόδρομος ‘’σπονδυλική στήλη’’, είναι αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι το μεγαλύτερο τμήμα του, Κ. Αχαΐα – Πύργος θα είναι έτοιμο μέσα στο 2025, ενώ το πρώτο τμήμα Μιντιλόγλι – Κ. Αχαΐα, μήκους 15 χιλιομέτρων, προς το τέλος του έτους.
Ο Θανάσης Κοτταράς, CEO ΣΤΑ.ΣΥ είπε για τις ενέργειες του οργανισμού προς την κατεύθυνση μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος. «Ξεκίνησε η εφαρμογή για ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση των συρμών, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μια ενέργεια που σήμερα χάνεται, ελπίζουμε να καταφέρουμε και την επιστρέψουμε στο δίκτυο. Θα καταφέρουμε να μειώσουμε το κόστος μας ως εταιρεία περίπου στο 15%. Προχωράμε και στην παραγωγή ενέργειας, και θα βάλουμε φωτοβολταϊκά στο αμαξοστάσιο των Τραμ, με ελαχιστοποίηση κόστους στο 40% της ενέργειας, ενώ θα συνεχιστούν και άλλες τέτοιες ενέργειες προς την κατεύθυνση αυτή», τόνισε.
Ο Αθανάσιος Μπέλλας, Καθ. Π. Π., Πρόεδρος, Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας & Πελ/σου ανέφερε ότι ιδιαίτερα στην Ηλεία, με αφορμή την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, θα πρέπει να δοθεί προσοχή, αφού το ζητούμενο είναι ότι μετά την κατασκευή αυτών των έργων, παράλληλα πρέπει να γίνουν πρόσθετα έργα που θα βοηθήσουν την τοπική οικονομία να επωφεληθεί.
Ο Βασίλειος Γιαννόπουλος, Αντιπεριφερειάρχης Έργων και Υποδομών Δυτικής Ελλάδας ανέπτυξε τον προγραμματισμό της ΠΔΕ που εδράζεται σε δύο πυλώνες. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο, ο πρώτος είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας, που περιλαμβάνει ένα μεγάλο πρόγραμμα αντιπλημμυρικής θωράκιση τριών εργολαβιών στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες ύψους 70 εκατ. ευρώ, με έργα ουσίας, όπου το σημαντικότερο όφελος θα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται και η συντήρηση του επαρχιακού και εθνικού οδικού δικτύου. Ο δεύτερος πυλώνας, όπως σημείωσε ο κ Γιαννόπουλος, αφορά στην εξασφάλιση προοπτικών για την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, υλοποιείται μέσα από προγράμματα (ΕΣΠΑ, κ.α.) και περιλαμβάνει μεγάλες εργολαβίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, με την ανάπτυξη υπαίθριων χώρων αναψυχής και γυμναστηρίων, αναπλάσεις, παιδικές χαρές σε τοπικές κοινότητες και με προσβασιμότητα για ΑμεΑ και έργα όπως το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων και το λιμάνι του Κατακόλου.