Πώς η ενέργεια αύξησε τα κέρδη της Σκλαβενίτης

Πώς η ενέργεια αύξησε τα κέρδη της Σκλαβενίτης
Κυριακή, 10/11/2024 - 08:45

Θετική επίδραση στην κερδοφορία του leader στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, της Σκλαβενίτης είχε η αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας το 2023 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Με βάση τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες ο όμιλος Σκλαβενίτη κατέγραψε πωλήσεις αυξημένες κατά 15%, στα 5,15 δις ευρώ, με την ανάπτυξη να είναι μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της αγοράς (+10%, Circana).

Παράλληλα σε επίπεδο ομίλου διεύρυνε την κερδοφορία της κατά 72,4% με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 135,4% με το ποσοστό επί του συνολικού κύκλου εργασιών να είναι στο 2,6%. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 67% και έφτασαν στα 96,995 εκατ. ευρώ.

Βελτιωμένα ήταν και τα αποτελέσματα της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη όπου οι πωλήσεις έφτασαν στα 4,3 δισ. (από 3,7 δισ. ευρώ το 2022 και τα κέρδη προ φόρων σε 112,6 εκατ. ευρώ. Η τελική γραμμή του ισολογισμού για την εταιρεία έγραψε καθαρά κέρδη 81,509 εκατ. ευρώ από 45,320 εκατ. ευρώ το 2022 καταγράφοντας αύξηση κατά 80%.

Στη βελτίωση της κερδοφορίας συνέβαλε η αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας το 2023 σε σχέση με το 2022, που η ενεργειακή κρίση είχε οδηγήσει σε αυξήσεις ρεκόρ στις τιμές της ενέργειας επιβαρύνοντας ιδιαίτερα τα σούπερ μάρκετ που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Τοσο η αποκλιμάκωση του κόστους ενέργειας όσο και οι μεγάλες επενδύσεις που υλοποιεί για την εξοικονόμηση ενέργειας η Σκλαβενίτης βελτίωσαν την κερδοφορία. Βέβαια στην κατεύθυνση αυτή συνέβαλε και η υψηλή επισκεψιμότητα στα καταστήματα της εταιρείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά μέσο όρο στα 537 καταστήματα που διατηρεί ο όμιλος σήμερα εκ των οποίων τα 510 στην Ελλάδα και τα 27 στην Κύπρο εξυπηρετούνται κατά μέσο όρο 700.000 πελάτες.

Κατά την περσινή χρήση ο αριθμός των εργαζομένων στον όμιλο αυξήθηκε κατά 2.347 εργαζομένους φτάνοντας σε 36.766 (31 Δεκεμβρίου 2023) και σήμερα αριθμεί 39.042 εργαζόμενους. Σημειώνεται ότι την προηγούμενη χρονιά και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη προχώρησε στη δημιουργία 2.050 νέων θέσεων εργασίας, απασχολώντας συνολικά 31.863 τον Δεκέμβριο του 2023 (από 29.814 τον Δεκέμβριο του 2022), με τη συνολική μισθοδοσία να ξεπερνάει τα 615 εκατ. ευρώ.

Η αύξηση του αριθμού των εργαζομένων, όπως και των μεγεθών της Σκλαβενίτης σχετίζεται και με το άνοιγμα νέων καταστημάτων στην περσινή χρήση, καθώς και τις εξαγορές στις οποίες προχώρησε ενσωματώνοντας στο δίκτυό της επιπλέον 12 καταστήματα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του επενδυτικού πλάνου ύψους 119 εκατ. ευρώ η εταιρεία προχώρησε στην ενίσχυση του δικτύου της με τη λειτουργία τριών νέων καταστημάτων στη Γλυφάδα, την Καρδίτσα και τη Μυτιλήνη. Επιπλέον προχώρησε στην απορρόφηση των τεσσάρων καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος στην Ανατολική Αττική και στην απορρόφηση της αλυσίδας «AS Αγορά» και των οκτώ καταστημάτων της στη Λάρισα. Παράλληλα ανακαίνισε 24 καταστήματα, συνέχισε τις επενδύσεις σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας σε καταστήματα και άλλες εγκαταστάσεις ενώ το 2023 ήταν η χρονιά που έβαλε στο χαρτοφυλάκιό της τις εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου της Πίτσος στο Ρέντη, το οποίο εξαγόρασε από την BSH Ελλάς.

Οι εξαγορές, που γιγάντωσαν την εταιρεία της οικογένειας Σκλαβενίτη συνεχίστηκαν και το 2024. Με την εξαγορά των εννέα καταστημάτων της αλυσίδας Παπαντωνίου στην Κύπρο, συμφωνία που υπεγράφη τον περασμένο Ιούνιο και μόλις προχθές ολοκληρώθηκε. Με την κίνηση αυτή η Σκλαβενίτης ενισχύει το αποτύπωμά της στην κυπριακή αγορά με το δίκτυό της να έχει πλέον 27 καταστήματα στα οποία απασχολούνται 2.350 εργαζόμενοι. Στην εγχώρια αγορά φέτος λειτουργήσαν τρία νέα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και τη Ρόδο.

Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για το 2024 φτάνει στα 130 εκατ. ευρώ ενώ έως το τέλος του 2025 έχει προγραμματίσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της και την παράλληλη ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της, στη δημιουργία ενός νέου υπερσύγχρονου Κέντρου Διανομής 125.000 τ.μ. στην Αττική, καθώς και στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των υποδομών logistics. Παράλληλα εστιάζει και στη βελτίωση των υπηρεσιών e-commerce.