Στους λόγους για τους οποίους επιταχύνεται η διαδικασία της απολιγνιτοποίησης, στις επιπτώσεις και προκλήσεις αλλά και στα δυνητικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες, αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Grant Thornton, Βασίλειος Καζάς, κατά τη χθεσινή διαδικτυακή συζήτηση με θέμα «Ταμείο Ανάκαµψης & Σχέδιο Απολιγνιτοποίησης - τα όπλα για την αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοῖού», που συνδιοργάνωσαν η Eurobank και η Grant Thornton, με σκοπό την έμπρακτη υποστήριξη του εγχώριου επιχειρείν.
Στόχος της εκδήλωσης, που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα
του θεσμού των Βραβείων Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Growth Awards, ήταν η ενημέρωση της επιχειρηματικής κοινότητας, αναφορικά με τους διαθέσιμους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Σχέδιο Απολιγνιτοποίησης, τα οποία θεωρούνται ως βασικά αναπτυξιακά εφόδια στην προσπάθεια της χώρας να ανταπεξέλθει με επιτυχία στα προβλήματα που δημιουργεί η πανδημία του Covid-19.
Αναφερόμενος στο σχέδιο Απολιγνιτοποίησης ο Αναπληρωτής Υπουργός είπε πως το Ταμείο Ανάκαμψης παίζει συμπληρωματικό ρόλο, με τις χρηματοδοτήσεις να εστιάζονται κυρίως στην αποκατάσταση των εδαφών και τω ν υποδομών, καθώς και στην αναβάθμιση των υφιστάμενων δικτύων τηλεθέρμανσης, με βάση τα νέα δεδομένα.
«Η απολιγνιτοποίηση δεν είναι το κλειδί. Το κλειδί είναι η μετάβαση σε μια ενέργεια που είναι κατά βάση εγχώρια που θα σταματήσει να μας επιβαρύνει. Η μετάβαση σε ΑΠΕ σε μεγάλο βαθμό και από την άλλη η ηλεκτροκίνηση στα οχήματα, μαζί και με τις διασυνδέσεις στα νησιά θα μειώσουν δραματικά το κόστος της ενέργειας. Αυτό είναι το τρίτπυχο που οδηγεί σε μια οικονομία πιο ανταγωνιστική, η οποία θα παράγει δικό της φτηνό καύσιμο», επεσήμανε ο κ. Σκυλακάκης, ο οποίος, απαντώντας στη ερώτηση για τί χρονικό ορίζοντα βλέπει για την απόσβεση των επενδύσεων αυτών, είπε πως η απόσβεση θα γίνει σε μια επταετία-οκταετία ίσως και 10ετία.
«Θα αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο. Επίσης οι πόλεις μας, που έχουμε από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις στην Ευρώπη, θα αναβαθμιστούν. Η μετάβαση στην αυτόνομη ηλεκτρική οδήγηση θα σημάνει μια τεράστια αλλαγή στην ποιότητα της πόλης μας. Και στην τσέπη μας. Γιατί στο μάκρος του χρόνου το κόστος της μετακίνησης θα μειωθεί. Υπάρχει μια καμπύλη καινοτομίας και οικονομιών κλίμακος, και είμαστε ακόμη στην αρχή των ηλεκτρονικών μεταφορών. Όταν αυτή η καμπύλη προχωρήσει, θα μειωθεί δραματικά το κόστος μετακίνησης και η ρύπανση της μετακίνησης. Θα αυξηθεί και ο διαθέσιμος δημόσιος χώρος. Όλα αυτά θα ξεκινήσουν από την απολιγνιτοποίηση, αυτή θα μας σπρώξει προς το μέλλον. Η Ελλάδα έχει τον πιο γηρασμενο στόλο οχημάτων. Από τα αυτοκίνητα που μπορέσαμε και αγοράσαμε τη δεκαετία του 2000, τώρα θα πάμε σε αυτοκίνητα πιο σύγχρονα και πιο καθαρά και οικονομικά», τόνισε.