Τουλάχιστον ένα μήνα παράταση παίρνει το θρίλερ της ολοκλήρωσης του μεγάλου έργου του Δυτικού Διαδρόμου στην Πελοπόννησο, καθώς η έκβαση της επανεξέτασης των ασφαλιστικών όρων, που είχαν τεθεί στον ΑΔΜΗΕ από τη Μονή Αγίων Θεοδώρων, δεν ήταν η επιθυμητή για να συνεχιστεί η ολοκλήρωση της σημαντικής ενεργειακής υποδομής.
Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com εξετάστηκε σήμερα -ύστερα από μία σειρά αναβολών λόγω των μέτρων που ίσχυαν στα δικαστήρια εξαιτίας της πανδημίας-από το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων το ενδεχόμενο να συνεχίσουν τα έργα του ΑΔΜΗΕ στην περιοχή έως ότου να πραγματοποιηθεί η δίκη.
Αρνητική η απόφαση-Πότε αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα
Ωστόσο, το Πρωτοδικείο γνωμοδότησε αρνητικά με αποτέλεσμα, η όποια εξέλιξη για τη μοίρα του έργου να αναμένεται μέσα στον επόμενο μήνα. Η καθυστέρηση αυτή είναι σημαντική καθώς μιλάμε για ένα έργο, του οποίου οι μελέτες ξεκίνησαν από το 2005 και μπήκε σε τροχιά υλοποίησης πριν από μία τριετία ανεβάζοντας ρυθμούς μέχρι που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το πρόβλημα της Μονής των Αγίων Θεοδώρων, η οποία κατέφυγε σε ασφαλιστικά μέτρα.
Στα θετικά του έργου είναι το γεγονός ότι, εάν επιτραπεί η συνέχισή του, τότε θα χρειαστούν 60 έως 80 ημέρες για την τοποθέτηση των τελευταίων δύο πυλώνων (υπενθυμίζεται πως το έργο βρίσκεται στο 98% της ολοκλήρωσής του).
Από την άλλη μιλάμε για ένα έργο, το οποίο αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί από τις αρχές του προηγούμενου έτους, ενώ ύστερα με τις τελευταίες εξελίξεις, ακόμα και με το θετικό σενάριο της εκκίνησης των έργων στις 20 Φεβρουαρίου, τότε αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί στην καλύτερη των περιπτώσεων περί τα μέσα Απριλίου ή τις αρχές Ιουνίου του τρέχοντος έτους.
Στην περίπτωση δε, που καθυστερήσει και άλλο η σχετική απόφαση του Πρωτοδικείου, τότε η ολοκλήρωση του έργου μετατίθεται στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Η σημασία του έργου και τα εμπόδια
Το έργο αφορά της σύνδεση του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τη γραμμή μεταφοράς 400 kV Αχελώου-Διστόμου. Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 110 εκατομμύρια ευρώ και μέσω αυτού διασφαλίζεται η “θωράκιση” της Πελοποννήσου, όπου και υπολογίζεται ότι το τοπικό μέγιστο αγγίζει τα 1000 MW κυρίως κατά τις βραδινές ώρες.
Η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί το πρώτο “χειρόφρενο” για το έργο, το οποίο μπήκε σε τροχιά υλοποίησης το 2018 και έως το φθινόπωρο του 2019 είχε φτάσει στο 70% της υλοποίησης του. Τότε εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι μοναχές της Μονής Αγίων Θεοδώρων και το έργο μπήκε στον “πάγο”.
Υπενθυμίζεται πως ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιωάννης Μάργαρης, είχε τονίσει σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στα τέλη του προηγούμενου έτους, πως “πρόκειται για ένα έργο, το οποίο είναι σημαντικό όχι μόνο για την Πελοπόννησο, αλλά για όλη τη χώρα”.
Συγκεκριμένα, τα οφέλη που θα παρέχει το έργο είναι τα εξής:
•Αυξάνει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς προς και από την Πελοπόννησο
• Δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης ΑΠΕ και θερμικών Σταθμών
• Βελτιώνει σημαντικά το περιθώριο της ευστάθειας των τάσεων για το Νότιο Σύστημα και εξασφαλίζει την Πελοπόννησο σε οποιονδήποτε συνδυασμό συνθηκών παραγωγής και φορτίου.
• Συνδέει ισχυρά το κέντρο παραγωγής Μεγαλόπολης με τις περιοχές υψηλού φορτίου (Αττική και περιοχή Πάτρας)
• Συμβάλλει στην επίτευξη ισοβαρούς ανάπτυξης των Συστημάτων Παραγωγής και Μεταφοράς στο Νότιο Σύστημα.
• Συμβάλλει στον περιορισμό των συνολικών απωλειών του ΕΣΜΗΕ.
ypodomes.com