Όλους τους προηγούμενους μήνες που η ακρίβεια ροκανίζει τα εισοδήματα των καταναλωτών και έχει φέρει στο δημόσιο διάλογο το τεράστιο ζήτημα του λεγόμενου πληθωρισμού απληστίας από μέρους των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, η κυβέρνηση στην κυριολεξία περί άλλων τυρβάζει και επιχειρεί να λύσει το πρόβλημα με τα ανούσιο και αναποτελεσματικό «καλάθι του νοικοκυριού» και με τα ψίχουλα του market pass.
Για ουσιαστικούς ελέγχους στην αγορά και με δυναμικές παρεμβάσεις απέναντι σε όσους αισχροκερδούν κατά των καταναλωτών ούτε λόγος.
Πως λοιπόν να μη αποθρασυνθούν οι «επιχειρηματίες» και όχι μόνο να μη παραδέχονται πως διαμορφώνουν αδικαιολόγητα υψηλές τιμές, ιδιαίτερα στα είδη ευρείας κατανάλωσης, αλλά και να προαναγγέλλουν σχεδόν ευθέως ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται αλματωδώς με «άλλοθι» την κλιματική κρίση;
Σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, χθες, με θέμα τον πληθωρισμό απληστίας, οι εκπρόσωποι των ελληνικών σούπερ μάρκετ έκαναν τους αδιάφορους για τις ευθύνες τους για την ακρίβεια που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές.
Μάλιστα , έφτασαν μέχρι του σημείου να υποστηρίζουν ότι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Τότε τι να πουν οι καταναλωτές;
Με το ίδιο το ΔΝΤ να τονίζει ότι ο πληθωρισμός στην Ευρώπη, άρα και στην Ελλάδα, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αδικαιολόγητη αύξηση των επιχειρηματικών κερδών, οι εκπρόσωποι των ελληνικών σούπερ μάρκετ θέλουν να τους λυπηθούν οι καταναλωτές που τα δυο τελευταία χρόνια έχουν χάσει τουλάχιστον το 8% του πενιχρού ούτως ή άλλως εισοδήματος τους.
Και το χειρότερο είναι ότι τα σούπερ μάρκετ αφήνουν ανοιχτό εμμέσως πλην σαφώς το ενδεχόμενο συνέχισης των αυξήσεων στα προϊόντα τους, ρίχνοντας το «ανάθεμα» στην κλιματική κρίση που μπορεί να επηρεάσει την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς.
Μα ς προετοιμάζουν δηλαδή για ελλείψεις προϊόντων που θα προκαλέσουν ανατιμήσεις καθώς στην ελεύθερη-ασύδοτη αγορά επικρατεί ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης.
Τι κι αν οι εκπρόσωποι των οργανώσεων καταναλωτών -και στην εκδήλωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού- υπογραμμίζουν την ευάλωτη θέση του καταναλωτή ζητώντας περισσότερους ελέγχους όχι μόνο για την πάταξη της αισχροκέρδειας αλλά και για ψευδείς ισχυρισμούς από τα σούπερ μάρκετ;
Τι κι αν για πολλοστή φορά τόνισαν ότι τα εργαλεία της κυβέρνησης όπως το καλάθι του νοικοκυριού και τα market pass δεν ήταν αποτελεσματικά καθώς δεν αποφεύγονται οι αυξήσεις;
Πολιτική βούληση δεν υπάρχει για ρήξη με τους ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους. Αντίθετα περισσεύουν οι επικοινωνιακές κινήσεις για την διαχείριση του προβλήματος της ακρίβειας, αλλά όπως διαφαίνεται η τακτική αυτή της κυβέρνησης αρχίζει να μην αποδίδει. Ο επικοινωνιακός τακτικισμός του Μαξίμου εξαϋλώνεται , όπως τα εισοδήματα των καταναλωτών.