Σε εκδήλωση μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, πριν λίγες μέρες, στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, ως αντίδοτο για την ακρίβεια ανακοίνωσε ότι την περίοδο των εορτών που έρχονται θα υπάρξει «διπλό καλάθι Πάσχα», ένα για το Πασχαλινό τραπέζι που θα περιλαμβάνει αρνί και κατσίκι και ένα «Καλάθι του Νονού».
Ακούγεται τετριμμένο, αλλά με τέτοιου είδους ανακοινώσεις και εμμονές για «καλάθια», η κυβέρνηση το μόνο που πετυχαίνει είναι να επιβεβαιώνει πως «έχει χάσει τα αυγά και τα καλάθια» που λέει και ο θυμόσοφος λαός μας.
Γιατί τα όποια «καλάθια» έχει φτιάξει κυβέρνηση οι ίδιοι οι καταναλωτές τα έχουν απαξιώσει την αποτελεσματικότητα τους για συγκράτηση των τιμών και σε κάθε δημοσκόπηση δεν σταματούν να το δηλώνουν.
Οι πολίτες νιώθουν ότι εμπαίζονται, ακόμη περισσότερο, όταν ακούνε τον αρμόδιο υπουργό να δηλώνει ότι τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας αποδίδουν, υποστηρίζοντας ότι στα σούπερ μάρκετ και σε άλλες πολύ μεγάλες αλυσίδες «βλέπουμε αποπληθωρισμό σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο» στο σύνολο των προϊόντων .
Το εξοργιστικό είναι ότι οι δηλώσεις αυτές γίνονται λίγο μετά τις ανακοινώσεις τόσο της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, όσο και της Ελληνικής Στατιστική Αρχής που πιστοποιούν με τον πιο επίσημο τρόπο την ελληνική ακρίβεια και καταρρίπτουν το «παραμύθι» της κυβέρνησης περί εισαγόμενης ακρίβειας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat τον περασμένο μήνα Μάρτιο ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη επιβραδύνθηκε στο 2,4%, ενώ αντίθετα στη χώρα μας αυξήθηκε στο 3,4%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δε, τον Μάρτιο ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ήταν 3,2% από 2,9% τον Φεβρουάριο και μάλιστα η αύξηση αυτή οφείλεται στις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις στα είδη διατροφής (π.χ. ελαιόλαδο +67,2%, φρούτα +12,7%), αλλά και σε ευρύτατη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών (π.χ. είδη ένδυσης και υπόδησης +5,8%, ή πακέτο διακοπών +8,6%).
Όταν λοιπόν υπάρχουν αυτές οι μετρήσεις από τις επίσημες Ευρωπαϊκές και Ελληνικές Αρχές είναι αν μη τι άλλο εμπαιγμός προς του πολίτες, ο κυβερνητικός ισχυρισμός ότι «πραγματικά οι τιμές μετά τα μέτρα που πήραμε μειώθηκαν, υποχώρησαν».
Το μόνο που μειώνεται κάθε μέρα όλο και περισσότερο είναι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και υποχωρεί η εμπιστοσύνη τους προς την κυβέρνηση Μητσοτάκη