Η Airbus δήλωση την Παρασκευή ότι εργάζεται επάνω στην υβριδική-ηλεκτρική πρόωση για τη μείωση των εκπομπών CO2 των αεροσκαφών.
Πιο συγκεκριμένα, αποκάλυψε την πρωτοβουλία της σε ένα έγγραφο, παρουσιάζοντας περισσότερους από ένα εκατομμύριο τόνους ισοδύναμων εκπομπών CO2 καθ 'όλη τη διάρκεια ζωής του κάθε αεροσκάφους τρέχουσας γενιάς, καθώς έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αεροσκαφών που ανέφερε τις λεγόμενες εκπομπές «Scope 3».
Μέχρι τώρα, η Airbus ανέφερε κυρίως το υδρογόνο ως την προτιμώμενη πηγή ενέργειας για τα αεροπλάνα του μέλλοντος, δεσμευόμενη να παρουσιάσει το πρώτο εμπορικό αεροπλάνο με υδρογόνο το 2035. Επιπλέον δήλωσε ότι εργάζεται επίσης σε υβριδικές-ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις.
«Το έργο της εταιρείας στην ηλεκτρική πτήση έχει θέσει τα θεμέλια για τη μελλοντική μας ιδέα εμπορικών αεροσκαφών μηδενικών εκπομπών», δήλωσε η Airbus, προσθέτοντας ότι «τώρα διερευνά μια ποικιλία επιλογών τεχνολογίας υβριδικών-ηλεκτρικών και υδρογόνου».
Παρόλο που οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το υδρογόνο θα μπορούσε να τροφοδοτήσει σχετικά μικρά αεροπλάνα για να ξεκινήσει τις πράσινες επενδύσεις, θέτει προκλήσεις λόγω του όγκου και της ανάγκης για νέες υποδομές.
Αρκετές πηγές του κλάδου λένε ότι η κορυφαία επιλογή για μια μελλοντική αντικατάσταση του A320 150 θέσεων, που πιθανότατα να ξεκινήσει εντός της δεκαετίας του 2030, περιλαμβάνει υβριδική-ηλεκτρική ισχύ, με το υδρογόνο πιθανότατα να τροφοδοτεί τόσο μεγάλα αεροπλάνα αργότερα.
Οι κατασκευαστές κινητήρων διερευνούν κινητήρες ανοιχτού ρότορα με ορατά πτερύγια χρησιμοποιώντας ένα μείγμα παραδοσιακών τουρμπίνων και ηλεκτρικής πρόωσης για μελλοντικές αντικαταστάσεις στα Airbus A320 και Boeing 737, ανέφεραν αξιωματούχοι της βιομηχανίας στο Reuters.
«Μόνο ένας συνδυασμός τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου, θα μας βοηθήσει να στοχεύσουμε σε μηδενικές εκπομπές», δήλωσε εκπρόσωπος της Airbus.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Guillaume Faury προέτρεψε τη βιομηχανία να πιέσει περισσότερο για έρευνα και επαναπροσδιορισμό επιχειρήσεων.
Πηγή: Reuters