Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της πρότασης τροποποίησης όλων των Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς σύμφωνα με το άρθρο 9 παράγραφος 13 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1222 της Επιτροπής, της 24ης Ιουλίου 2015, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης όσον αφορά τον προσδιορισμό των περιφερειών υπολογισμού δυναμικότητας σύμφωνα με το άρθρο 15 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1222 της Επιτροπής
Στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003. Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009 και σύμφωνα με το άρθρο 290 ΣΛΕΕ, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2015/ 1222 Κανονισμός (ΕΕ) της 24ης Ιουλίου 2015 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη διαζωνική κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης στην αγορά της επόμενης ημέρας και στην ενδοημερήσια αγορά στα Κράτη Μέλη. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 15 του Κανονισμού: «
1.Εντός τριών μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ εκπονούν από κοινού πρόταση σχετικά με τον προσδιορισμό των περιφερειών υπολογισμού δυναμικότητας. Η πρόταση υπόκειται σε διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 12.» Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 5 του Κανονισμού «
5. Κάθε ρυθμιστική αρχή εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν αναπτύξει οι ΔΣΜ και οι ΝΕΜΟ για τον υπολογισμό ή τη δημιουργία ενιαίας σύζευξης επόμενης ημέρας και ενιαίας ενδοημερήσιας σύζευξης. Οι ρυθμιστικές αρχές είναι αρμόδιες για την έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών που αναφέρονται στις παραγράφους 6, 7 και 8.» Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 6 περ. (β) του Κανονισμού «
6. Οι προτάσεις για τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες υπόκεινται στην έγκριση όλων των ρυθμιστικών αρχών: … β) τις περιφέρειες υπολογισμού δυναμικότητας σύμφωνα με το άρθρο 15 παράγραφος 1· …». Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 13 του Κανονισμού «
13. Οι ΔΣΜ ή ΝΕΜΟ που είναι αρμόδιοι για την κατάρτιση πρότασης για όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες ή οι ρυθμιστικές αρχές που είναι αρμόδιες για την έγκρισή τους σύμφωνα με τις παραγράφους 6, 7 και 8, δύνανται να προτείνουν τροποποιήσεις αυτών των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών. Οι προτάσεις για την τροποποίηση των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών υποβάλλονται σε διαβούλευση σύμφωνα με τη διαδικασία που καθορίζεται στο άρθρο 12 και εγκρίνονται σύμφωνα με τη διαδικασία που καθορίζεται στο παρόν άρθρο. » Τέλος, η διαδικασία έγκρισης εκ μέρους των Ρυθμιστικών Αρχών προβλέπεται στο άρθρο 9 παρ. 10 του Κανονισμού ως εξής: «
Όταν για την έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών απαιτείται απόφαση από περισσότερες της μιας ρυθμιστικές αρχές, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές διαβουλεύονται και συνεργάζονται στενά και συντονίζονται μεταξύ τους, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας. Κατά περίπτωση, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη του Οργανισμού. Οι ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις παραγράφους 6, 7 και 8, εντός έξι μηνών από την παραλαβή των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών από τη ρυθμιστική αρχή ή, κατά περίπτωση, από την τελευταία εμπλεκόμενη ρυθμιστική αρχή.» Επιπλέον, με την Απόφαση 06/2016 της 17.11.2016 ο ACER ενέκρινε την κοινή πρόταση όλων των Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς όσον αφορά τον προσδιορισμό των περιφερειών υπολογισμού δυναμικότητας σύμφωνα με το άρθρο 15 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1222 της Επιτροπής. Η ανωτέρω Απόφαση τροποποιήθηκε τον Οκτώβριο 2017 (Απόφαση ΡΑΕ υπ’ αριθμ. 874/2017) λόγω της νέας διασύνδεσης μεταξύ των ζωνών προσφοράς του Βελγίου και της Μεγάλης Βρετανίας (NEMO Link) και είναι αναγκαίο να τροποποιηθεί ξανά προκειμένου να ενσωματωθούν οι αλλαγές που σημειώθηκαν εν συνεχεία στις περιφέρειες υπολογισμού δυναμικότητας HANSA CCR, CHANNEL CCR και CORE CCR. Συνεπεία των ανωτέρω, υποβάλλεται προς Δημόσια Διαβούλευση η κοινή πρόταση τροποποίησης, όπως αναπτύχθηκε από όλους τους Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς, σύμφωνα με το άρθρο 9 παράγραφος 13 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1222 της Επιτροπής, της 24ης Ιουλίου 2015, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης όσον αφορά τον προσδιορισμό των περιφερειών υπολογισμού δυναμικότητας και υπεβλήθηκε σε όλες τις Ρυθμιστικές Αρχές προς έγκριση, καθώς και η επίσημη μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα, ως υπεβλήθηκε στη ΡΑΕ δυνάμει των υπ’ αρ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-235149/11.04.2018 και Ι-236058/30.04.2018 εγγράφων του ΑΔΜΗΕ. Επισυνάπτονται:
- Πρόταση τροποποίησης αναφορικά με τον προσδιορισμό των περιφερειών υπολογισμού δυναμικότητας υπ’ αρ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-235149/11.04.2018
- Πρόταση στην ελληνική (επισυναπτόμενο στο I-236058/30.04.2018)
Λήξη της παρούσας Δημόσιας Διαβούλευσης: Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή εγγράφως. Μετά τη λήξη της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης, η ΡΑΕ θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων, καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών και παρεμβάσεών τους, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του και/ή των απόψεών του.
Συνημμένα αρχεία - Πρόταση τροποποίησης(μέγεθος: 244,918 kb)
- Πρόταση στην ελληνική(μέγεθος: 632,005 kb)