Για αχρείαστη και άκαιρη επιβάρυνση εν μέσω της οικονομικής δυσπραγίας, που προκαλεί ο κορωνοϊός στον επιχειρηματικό κόσμο, κάνει λόγο ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης, αναφερόμενος στην επιβολή νέου ειδικού τέλους ύψους 0,03 ευρώ ανά λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης, στην οποία προχωρά το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Η επιβολή του «πράσινου» τέλους εντάσσεται στη δέσμη μέτρων για την ενίσχυση του ρόλου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).
Το ΒΕΘ σημειώνει πως πολλοί ήταν οι αγοραστές αυτοκινήτων και δη επαγγελματικών που τα προηγούμενα χρόνια είχαν στραφεί σε αυτό το είδος καυσίμου, δεδομένης της φθηνότερης τιμής του και της χαμηλής κατανάλωσης.
«Το φαινομενικά μικρό τέλος για τον τομέα των ΑΠΕ και η επίκληση του περιβάλλοντος δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την πολιτική επιβάρυνσης των καυσίμων. Πρόκειται για χαράτσι στο ντίζελ κίνησης και αναμένεται να επηρεάσει χιλιάδες κατόχους πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Το οδυνηρότερο είναι πως έρχεται εν μέσω lockdown, την ώρα που οι μικροί και πολύ μικροί επιχειρηματίες ανησυχούν για την επιβίωση τους καθώς η πανδημία έχει ωθήσει τα έσοδα τους στα τάρταρα. Η επιβολή του ειδικού τέλους θα δημιουργήσει πολλαπλό αρνητικό αντίκτυπο» αναφέρει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Αναστάσιος Καπνοπώλης υπογραμμίζοντας πως το νέο τέλος θα εκτινάξει κατά πολύ τα έξοδα των επιχειρήσεων - μελών του επιμελητηρίου που χρησιμοποιούν το ντίζελ για τα μηχανήματά τους και για τη μεταφορά των προϊόντων τους.
«Η μετά covid19 εποχή θα μας βρει υπερχρεωμένους. Δεν είναι, λοιπόν, δυνατόν σε χαλεπούς καιρούς, όπως αυτούς που διανύουμε η κυβέρνηση να σχεδιάζει επιβαρύνσεις οποιουδήποτε είδους» καταλήγει ο κ. Καπνοπώλης.