Η Siemens Mobility και η Deutsche Bahn ξεκίνησαν την ανάπτυξη αμαξοστοιχιών υδρογόνου και καθώς και σταθμό τροφοδοσίας, κάτι που θα δοκιμαστεί το 2024 με σκοπό την αντικατάσταση των κινητήρων ντίζελ στα γερμανικά τοπικά σιδηροδρομικά δίκτυα.
H πρωτότυπη αμαξοστοιχία, που θα κατασκευαστεί από τη Siemens, βασίζεται στην ηλεκτρική αυτοκινητάµαξα Mireo Plus και θα είναι εξοπλισμένη με κυψέλες καυσίμου για να μετατρέπει το υδρογόνο και το οξυγόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και με μπαταρία, σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι δύο εταιρείες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens Mobility, Michael Peter, δήλωσε στο Reuters ότι το τρένο συνδυάζει τη δυνατότητα του να τροφοδοτείται από τρεις πηγές σε ένα αρθρωτό σύστημα - είτε από την μπαταρία, είτε από την κυψέλη καυσίμου ή ακόμη και από τις υπάρχουσες γραμμές των πυλώνων ηλεκτροδότησης, ανάλογα με το που θα βρίσκεται η αμαξοστοιχία.
Η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων, Deutsche Bahn δεν έχει ηλεκτροδοτήσει το 40% του δικτύου της, μήκους 33.000 χιλιομέτρων (km), στο οποίο διαθέτει 1.300 μηχανές ντίζελ.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές πρέπει να απαλλαγούν από τον άνθρακα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους εθνικούς κλιματικούς στόχους. «Τα τρένα υδρογόνου είναι σε θέση να αντικαταστήσουν τα τρένα με καύσιμο ντίζελ μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Peter.
Το νέο τρένο θα μπορεί να τροφοδοτείται εντός 15 λεπτών, θα έχει εύρος 600 χιλιομέτρων και η τελική του ταχύτητα θα είναι 160 km / ώρα. Μάλιστα θα δοκιμαστεί μεταξύ των Tuebingen, Horb και Pforzheim στην πολιτεία Βάδης-Βιτεμβέργης.
Ο κύριος στόχος της αγοράς είναι οι φορείς εκμετάλλευσης περιφερειακών δικτύων δήλωσε ο Peter. «Βλέπουμε ένα δυναμικό αγοράς 10.000-15.000 τρένων στην Ευρώπη που θα πρέπει να αντικατασταθούν τα επόμενα 10-15 χρόνια, με 3.000 από αυτά να είναι μόνο στη Γερμανία».
Σημειώνεται ότι κάθε τρένο θα κοστίζει μεταξύ 5 και 10 εκατομμυρίων ευρώ, δημιουργώντας ένα δυναμικό αγοράς 50-150 δισεκατομμυρίων ευρώ συνολικά.
Τέλος, σημειώνεται ότι το Βερολίνο αναμένει ότι το πράσινο υδρογόνο θα καταστεί ανταγωνιστικό μακροπρόθεσμα και θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην αποανθρακοποίηση, τη θέρμανση και τις μεταφορές.
Πηγή: Reuters