Σήμερα Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου αναμένεται να καταβληθούν στους δικαιούχους οι εκκρεμότητες για τις πληρωμές του Ιουνίου για το Power Pass. Πάντως πρόκειται για μικρό ποσό που θα μπει στους τραπεζικούς λογαριασμούς, καθώς ουσιαστικά αφορά μόνο ένα μήνα, τον Ιούνιο.
Η σημαντική καθυστέρηση (ήταν να καταβληθεί τέλος Αυγούστου - αρχές Σεπτεμβρίου) οφείλεται σε τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο, διευκρίνισε σχετικά ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας. Συγκεκριμένα, όπως είπε, η εταιρεία είχε πρόβλημα με την άντληση στοιχείων με ένα συγκεκριμένο πάροχο.
Να θυμίσουμε πως οι δικαιούχοι του συγκεκριμένου ποσού δεν χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου αίτηση στο vouchers.gov.gr, καθώς ελήφθησαν στοιχεία απευθείας από τους παρόχους ενέργειας.
Ποιοι θα δουν χρήματα στον λογαριασμό τους
Οι δικαιούχοι που θα πληρωθούν το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα είναι όλοι όσοι έλαβαν εκκαθαριστικό από τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας τον Ιούνιο.
Σημειώνεται πως τα καταβληθέντα ποσά αυτή τη φορά θα είναι μικρότερα σε σχέση με αυτά του πρώτου εξαμήνου, καθώς η πληρωμή αφορά μόνο τον τελευταίο μήνα, πριν το πάγωμα της ρήτρας αναπροσαρμογής.
Μιλώντας στο Mega και ερωτηθείς για την καθυστέρηση στην πληρωμή ο κ. Σταϊκούρας εξήγησε πως «αυτό συνέβη επειδή κάποιος πάροχος δεν είχε δώσει τα στοιχεία των πελατών του έτσι ώστε να ενσωματωθούν στην πλατφόρμα. Τα στοιχεία δόθηκαν την περασμένη Πέμπτη» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.
Τα τελικά ποσά του Power Pass που θα πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων θα είναι αισθητά μικρότερα σε σχέση με αυτά που είχαν πιστωθεί για το εξάμηνο Δεκεμβρίου 2021 - Μαΐου 2022 καθώς η πληρωμή αυτή θα αφορά τον τελευταίο μήνα πριν από το πάγωμα της ρήτρα αναπροσρμογής.
Aπογοητευμένοι δηλώνουν 9 στους 10 Έλληνες από το πρώτο Power Pass
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, μέσω της ιστοσελίδας της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, για τη χρονική διάρκεια από 20 Ιουλίου έως και 27 Ιουλίου 2022.
Το δείγμα ήταν τυχαίο και αποτελείται από μέλη και μη μέλη της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.
Συνολικά συλλέχθηκαν 1.142 ερωτηματολόγια/ απαντήσεις.
Τα ευρήματα της έρευνας:
- Το 92,3% των ερωτηθέντων που απάντησαν το ερωτηματολόγιο και ήταν δικαιούχοι της επιδότησης δήλωσαν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από το ποσό που έλαβαν.
- Από τους δικαιούχους του Power pass το 26,1 % ανήκαν στην κατηγορία από 0€ έως 17€, το 24,7% έλαβαν από 18€ έως 50€, το 15,2% από 51€ έως 100€, το 17,4% από 101€ έως 200€, το 8,5% από 201€ έως 300€, το 8,1% από 301€ έως 600€.
- Σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές αναφορικά με την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, το 17,6% δήλωσε ότι έχουν απειληθεί με διακοπή ρεύματος από τον προμηθευτή ενέργειας το τελευταίο τρίμηνο, ενώ στο 3,1% έχουν ήδη προβεί σε διακοπή.
- Είναι σημαντικό πως το 24,5% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ο μηνιαίος λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος αντιστοιχεί στο 10% του μηνιαίου εισοδήματός τους, ενώ για το 27,2% αντιστοιχεί στο 20%, Επίσης, ένα σχετικά σημαντικό ποσοστό (το 16,8%) δήλωσε ότι αντιστοιχεί στο 30% και το 14,4% στο 50% και άνω του μηνιαίου εισοδήματος.
- Τέλος, οι καταναλωτές σχετικά με την ερώτηση “Ποιο μέτρο θεωρείτε ότι είναι καλύτερο σχετικά με τη μείωση του ενεργειακού κόστους” απάντησαν σε ποσοστό 89,9% ότι επιθυμούν την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, ενώ το 42,7% την αξιοποίηση στοχευμένων μέτρων σε μια πράσινη μετάβαση (Προγράμματα εξοικονομώ, Ενεργειακές κοινότητες/Συστήματα εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας κλπ). Με χαμηλότερο ποσοστό (14,5%) απάντησαν θετικά για το μέτρο της επιδότησης των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας.