Η Ελλάδα ακόμα και αν κάνει ταχύτερη μετάβαση στις ΑΠΕ μπορεί να παίξει τον ρόλο του διακομιστή φυσικού αερίου στις χώρες των βαλκανίων, επομένως η οικονομία του φυσικού αερίου θα υπάρχει για αρκετά χρόνια θεωρητικά μέχρι το 2050, αναφέρουν πηγές της αγοράς στο iEnergeia.gr.
Οι διαπιστώσεις αυτές έρχονται σε μια συγκυρία που η αγορά προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει τις συνέπειες του πλαφόν στο φυσικό αέριο. Για να έχουμε καθαρή εικόνα χρειάζεται να δούμε πώς θα εφαρμοστεί έλεγε στέλεχος της αγοράς στο iEnergeia.gr. Παράλληλα, τονίζει πως σε αντίθεση με τώρα που οι τιμές είναι χαμηλές, λόγω της χαμηλής ζήτησης, το πρόβλημα θα υπάρξει όταν θα αδειάζουν οι αποθήκες φυσικού αερίου στην Ευρώπη και θα ζητηθούν καράβια LNG.
Επιπλέον, το ίδιο στέλεχος τονίζει πως και τη νέα χρονιά θα υπάρχουν αρνητικές συνέπειες από την ενεργειακή κρίση, όμως κάνουν λόγο και για μέτρα που εφαρμόζονται τώρα τα οποία δεν βοηθούν την αγορά, όπως ο φόρος των 10 ευρώ για τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο, με την επιβάρυνση αυτή να την υφίσταται και ο καταναλωτής γιατί το κόστος μετακυλίεται στη χονδρική. Από την άλλη δημιουργεί και πρόβλημα ανταγωνισμού, ενώ προκαλεί μια αβεβαιότητα και για το μέλλον για τις επενδύσεις. Καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη δεν εφαρμόζει αυτό το φόρο.
Δίπλα σε αυτές τις στρεβλώσεις υπάρχει και το θέμα του ενεργειακού κόστους για τις επιχειρήσεις οι οποίες, όπως επισημαίνουν αναλυτές δεν είναι εύκολο να ενισχυθούν λόγω των περιορισμών της κοινοτικής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση υπογραμμίζουν πως η βιομηχανία είναι ευάλωτη γι΄αυτό πρέπει να ρυθμιστεί το ενεργειακό με διαφόρους τρόπους: με τις νέες επενδύσεις στο LNG με ειδικά προγράμματα για τις ΑΠΕ και θα πρέπει να αντιμετωπίσει η πολιτεία το ενεργειακό κόστος στη ρίζα του.