Το θέμα αποτέλεσε αντικείμενο άλλης μιας συνάντησης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρου Σκυλακάκη και της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ με τον Δήμαρχο και εκπροσώπους του Δήμου Αποκορώνου οι οποίοι εισέπραξαν την άρνηση για υπογειοποίηση του καλωδίου, αίτημα για το οποίο μάλιστα έχουν ζητήσει και την παρέμβαση του πρωθυπουργού, με επιστολή τους τον περασμένο Μάιο.
Στη συνάντηση, όπως αναφέρεται από τον Δήμαρχο Αποκορώνου, Χαράλαμπο Κουκιανάκη, «παρά το γεγονός ότι η αντιπροσωπεία εξέθεσε τεκμηριωμένα τα επιχειρήματά της, μεταφέροντας ταυτόχρονα την οργισμένη φωνή σύσσωμης της κοινωνίας του Αποκόρωνα η πλευρά του υπουργείου και του ΑΔΜΗΕ άτεγκτα και χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες (αδειοδότηση του έργου) παρουσίασαν ως ειλημμένη την απόφαση για τον τρόπο υλοποίησης του σχεδιαζόμενου έργου μέσω εναέριας όδευσης κατά μήκος όλου του Αποκόρωνα».
Από την πλευρά του υπουργείου τέθηκε το θέμα του κόστους- οφέλους κάτι που δεν γίνεται αποδεκτό από τους τοπικούς φορείς οι οποίοι μάλιστα προειδοποιήσαν την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ ότι «για όσες δυσάρεστες καταστάσεις τυχόν επακολουθήσουν η ευθύνη θα βαρύνει τους ίδιους».
Το αίτημα των φορέων της Κρήτης είναι γίνει πλήρης υπογειοποίηση του έργου, καθώς εκτιμάται ότι ο αρχικός σχεδιασμός του ΑΔΜΗΕ, που προβλέπει την κατασκευή 269 πυλώνων, διπλού κυκλώματος, ύψους 35 μέτρων, μέσα από ημιορεινούς και ορεινούς όγκους από τα Χανιά μέχρι το Ανατολικό Ρέθυμνο, δημιουργεί ζητήματα σε οικισμούς και οπτικές οχλήσεις. Με βάση τους τοπικούς παράγοντες, το υπόγειο τμήμα, που έχει προβλεφθεί να είναι μήκους 4,5 χιλιομέτρων, θα πρέπει να επεκταθεί και σε μεγάλο μέρος των υπόλοιπων 96,8 χιλιομέτρων.
Οι τοπικοί φορείς στην επιστολή τους στον Κυριάκο Μητσοτάκη προσδιόρισαν τις επιπτώσεις που θα έχει για την περιοχή ο συγκεκριμένος σχεδιασμός για το καλώδιο, ως εξής:
• Θα επιφέρει ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή, όπως βεβαιώνει μεταξύ άλλων και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΓΕΩΤΕΕ)
• Εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για τη δημόσια υγεία, σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Χανίων
• Εξαφανίζει τις ήπιες μορφές οικονομικής δραστηριότητας που χαρακτηρίζουν την περιοχή, την κτηνοτροφία και την μελισσοκομία.
• Απωθεί τους ντόπιους και τους επισκέπτες από τις 12 περιπατητικές διαδρομές μήκους 130 χιλιομέτρων, οι οποίες έχουν δημιουργηθεί στον Δήμο μας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, όπου μαζί με την ανάδειξη των σπουδαίων σπηλαιοβαράθρων της περιοχής (Γουργούθακα, λεόντων κ.α.) θα δώσουν περαιτέρω τον εναλλακτικό τουρισμό, ο οποίος συμβάλει καθοριστικά στην επιβίωση των κατοίκων.
Από την πλευρά του ΑΔΜΗΕ έχει υπολογίσει ότι το πρόσθετο κόστος για αλλαγή σχεδιασμού θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ, με τις επιβαρύνσεις στους λογαριασμούς ΥΚΩ να είναι μεγάλες. Πρόκειται για ένα έργο νευαραλγικής σημασίας για την έγκαιρη ολοκλήρωση της νέας γραμμή αλλά για τη διασφάλιση της ευστάθειας του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού και την αποφυγή blackout. Μάλιστα, όταν η ευστάθεια αποτελεί κρίσιμο ζητούμενο, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια εκτοξεύεται, καθώς και σε συνθήκες ακραίων κλιματικών φαινομένων, τα οποία γίνονται όλο και πιο συχνά.
Αναφορικά με τις επιφυλάξεις που έχουν εκφράσει οι δημοτικές αρχές για το έργο της γραμμής Χανιά – Δαμάστα, όπως έχει κάνει γνωστό ο ΑΔΜΗΕ, προτάσσεται η εναέρια όδευση της γραμμής έναντι της υπογειοποίησης, η οποία άλλωστε έχει ήδη γίνει σε 35 χλμ. γραμμών στην Κρήτη για την εξυπηρέτηση της μικρής διασύνδεσης με την Πελοπόννησο το διάστημα 2019-2020, καθώς και γιατί η μόνη επιπλέον υπογειοποίηση που είναι τεχνικά εφικτή για τη γραμμή Χανιά – Δαμάστα φτάνει τα 5 χλμ.