Όπως τονίζει ο υπουργός Οικονομίας και Προστασίας του Κλίματος Ρόμπερτ Χάμπεκ, η προμήθεια φυσικού αερίου από τη Ρωσία παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα, η Γερμανία οδεύει προς έλλειψη, η οποία συνεπάγεται ότι κάποιες βιομηχανίες θα έπρεπε να σταματήσουν την παραγωγή και να απολύσουν εργαζόμενους, κάποιες περιοχές θα έχαναν ολόκληρα βιομηχανικά συγκροτήματα, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα μπορούσαν να καταρρεύσουν, οι άνθρωποι θα χρεώνονταν για να πληρώσουν τους λογαριασμούς θέρμανσης, θα γίνονταν φτωχότεροι.
«Αυτό που βιώνουμε αυτή τη στιγμή είναι πιο σημαντικό από την κρίση του 1973 και πηγαίνει πιο βαθιά. Η διακοπή φυσικού αερίου σήμερα θα έπληττε την οικονομία μας σφοδρότερα και εκτενέστερα (…) Και δεν μιλάμε μόνο για μέρες ή εβδομάδες, αλλά για πολύ καιρό», τονίζει ο κ. Χάμπεκ σε συνέντευξή του στο περιοδικό Der Spiegel, μία μέρα μετά την ενεργοποίηση της φάσης «συναγερμού» του σχεδίου έκτακτης ανάγκης για το φυσικό αέριο και εκφράζει τον θαυμασμό του για την ομοψυχία με την οποία αντιμετωπίζει το πρόβλημα η γερμανική κοινωνία.
«Ξέρω πολλούς πολίτες που τα χρήματά τους δεν φθάνουν έως το τέλος του μήνα ή δεν ζέσταναν όλα τα δωμάτια του σπιτιού τους τον περασμένο χειμώνα. Για να είμαι ειλικρινής, δεν τελειώνει ακόμη αυτό. Θα πληγούν ακόμη περισσότεροι. Και γι' αυτό είναι αξιοθαύμαστο το γεγονός ότι η κοινωνία παραμένει τόσο ενωμένη. Ο κόσμος έχει συναίσθηση του τι διακυβεύεται. Το να ζεις με ασφάλεια και ελευθερία δεν είναι πλέον αυτονόητο και βλέπω μεγάλη αποφασιστικότητα να μην αφήσουμε τον Πούτιν να ξεφύγει από αυτόν τον πόλεμο, ακόμη και αν μας κοστίσει», δηλώνει ο υπουργός των Πρασίνων και προσθέτει ότι πρόκειται για «μια ισχυρή απάντηση στα σχέδια» του Βλαντίμιρ Πούτιν να μας διχάσει με τις υψηλές τιμές. «Ο Πούτιν θέλει τη διάλυση της χώρας μας, αλλά δεν θα διαλυθούμε», λέει χαρακτηριστικά.
Ερωτώμενος σχετικά με το τι μπορεί να κάνει ο καταναλωτής προκειμένου να εξοικονομήσει ενέργεια, ο κ. Χάμπεκ αναφέρει ότι π.χ. ο ίδιος έχει μειώσει τη διάρκεια του ντους του. «Είμαι όμως κακό παράδειγμα. Ως υπουργός έχω έναν μισθό που άλλοι μόνο ονειρεύονται. Επίσης λείπω πολλές ώρες από το σπίτι», παραδέχεται και σημειώνει ότι η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική για όσους εργάζονται από το σπίτι ή είναι συνταξιούχοι. Ομολογεί επίσης ότι ως υπουργός Οικονομίας αναγκάζεται να λάβει «πολύ πικρές» αποφάσεις σε ό,τι αφορά την κλιματική πολιτική και προτείνει σε όποιον μπορεί να αποφεύγει τα αεροπορικά ταξίδια και τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο, προκειμένου να μην επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο το περιβάλλον, «τώρα που αυξάνουμε και πάλι θλιβερά τη χρήση άνθρακα», ενώ ζητά από τους καταναλωτές να μειώσουν τον χειμώνα τη θερμοκρασία κατά έναν βαθμό, κάτι που οδηγεί σε συνολική εξοικονόμηση της τάξης του 6%. Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο εισαγωγής ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, ο υπουργός Οικονομίας αναφέρει ότι θα οδηγούσε σε οικονομία καυσίμων και μείωση των ρύπων, ενώ θα μειώνονταν και τα σοβαρά ατυχήματα, αλλά εξηγεί ότι για το θέμα δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων.