Με διαφορετική στρατηγική πορεύονται μέσα στην ενεργειακή κρίση Ελλάδα και Γερμανία. Οι επιδότηση τύπου Fuel Pass στη Γερμανία τελειώνει μετά την επιτυχία της χαμηλής τιμής των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Από την άλλη πλευρά η Ελλάδα τελειώνει με το Fuel Pass 2 και ετοιμάζεται για Food Pass και Fuel Pass 3, ενώ ταυτόχρονα δίνει επιδοτήσεις σε όλους χωρίς κανένα κριτήριο για τους λογαριασμούς ρεύματος.
Σημαντικές αυξήσεις στην τιμή των καυσίμων στα πρατήρια αναμένονται από αύριο στη Γερμανία, καθώς τα μεσάνυχτα εκπνέει η τρίμηνη περίοδος έκπτωσης στον φόρο της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης. Απόψε λήγει και η ισχύς του ενιαίου εθνικού εισιτηρίου των 9 ευρώ/μηνιαίως, αν και η επιτυχία του συγκεκριμένου μέτρου δεν περνάει απαρατήρητη..
«Θεωρώ ότι αρχικά θα δούμε μια αρκετά μεγάλη αύξηση της τιμής, κατά τη διάρκεια της ημέρας όμως και τις επόμενες ημέρες, όταν θα επιδράσει ο ανταγωνισμός, αυτό θα περιοριστεί», δήλωσε πρόεδρος της Ένωσης Ανεξάρτητων Πρατηρίων Καυσίμων BFT Ντουραΐντ Ελ Ομπέιντ.
Από την 1η Σεπτεμβρίου ισχύουν και πάλι οι παλιοί φορολογικοί συντελεστές και, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, η τιμή της βενζίνης Ε10 θα αυξηθεί κατά 35 λεπτά/λίτρο, ενώ του πετρελαίου κίνησης κατά 17 λεπτά/λίτρο.
Η κυβέρνηση θέλει να αντικαταστήσει το εισιτήριο για τα μέσα μεταφοράς
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση αναζητά με ποιον τρόπο θα αντικαταστήσει το εισιτήριο των 9 ευρώ για τα ΜΜΜ, το οποίο αγόρασαν τους τελευταίους τρεις μήνες τουλάχιστον 38 εκατομμύρια επιβάτες σε όλη τη Γερμανία. Το μέτρο κόστισε 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ στο κράτος και θεωρείται ότι συνέβαλε στην συγκράτηση του πληθωρισμού και στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Σε ό,τι αφορά ωστόσο το μέτρο που θα το διαδεχθεί, δεν υπάρχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα. Σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ έδωσε το «πράσινο φως» για ένα νέου τύπου εισιτήριο, παρέπεμψε όμως το θέμα στις κρατιδιακές κυβερνήσεις και περιμένει τις προτάσεις τους.
«Ο υπουργός Μεταφορών (Φόλκερ Βίσινγκ) με έπεισε. Τώρα είναι η σειρά των κρατιδίων. Όταν ξεκαθαρίσουμε το ζήτημα της χρηματοδότησης, μπορεί να καθοριστεί και η τιμή. Αγοράζοντας όμως τόσα πολλά εισιτήρια, ο κόσμος ψήφισε ότι κάτι πρέπει να γίνει», δήλωσε ο κ. Λίντνερ στη Γερμανική Ραδιοφωνία DLF.
Ενδεικτικά πάντως, η πόλη του Βερολίνου εξετάζει το ενδεχόμενο να συνεχίσει με το εισιτήριο στα 9 ευρώ, για μετακινήσεις ωστόσο μόνο εντός του κρατιδίου.