Την ανηφόρα τραβάει η τιμή της βενζίνης σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην Αττική όπου φλερτάρει με τα 2 ευρώ, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνάει τη συγκεκριμένη τιμή. Λίγο πριν το τέλος του Αυγούστου και η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στο κέντρο της Αθήνας θυμίζει... νησί μιας και έχει ξεπεραστεί (και με το παραπάνω) το φράγμα των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται σε ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, σε βενζινάδικο στην περιοχή του Μεταξουργείου, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε στα 2,30 ευρώ το λίτρο. Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ σε αρκετά πρατήρια το πετρέλαιο φτάνει τα 2 ευρώ ενώ και η απλή αμόλυβδη έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο.
Τέλος στα σενάρια για fuel pass 3
Τέλος στα σενάρια για παράταση του Fuel Pass 3 και το επόμενο διάστημα έβαλε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ στα μέσα Αυγούστου.
Να υπενθυμίσουμε πως τα Fuel Pass 1 και 2 αποτέλεσαν μια οικονομική ανάσα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων καθώς οι τιμές των καυσίμων κατέγραφαν συνεχείς ανόδους και επιβάρυναν κατά πολύ τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων εκτιμούν ότι τις επόμενες μέρες είναι πιθανό και στην Αττική η τιμή να ξεπεράσει τα 2 ευρώ, ωστόσο τηρούν στάση αναμονής.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι στη νησιωτική Ελλάδα η βενζίνη έχει φτάσει μέχρι και τα 2,45 ευρώ/λίτρο σε νησιά όπως η Μήλος και η Λέρος, ενώ και στην Αττική η βενζίνη κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 2 ευρώ.
Ωστόσο μετά την αποκλιμάκωση και την σταθεροποίηση των τιμών στα καύσιμα το Fuel Pass δεν υπήρχε αλλά η αναζωπύρωση των τιμών στην αμόλυβδη βενζίνη και το diesel επανέφεραν στο προσκήνιο και πάλι πιθανή επαναφορά του μέτρου.
Ωστόσο ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας κ. Νίκος Παπαθανάσης ερωτώμενος από δημοσιογράφο της ΕΡΤ για τον εάν θα παραταθεί το Fuel Pass ή εάν θα δοθεί κάτι παρόμοιο για τα καύσιμα, εκείνος ξεκαθάρισε ότι: «Δεν υπάρχει κάτι στο τραπέζι αυτή την στιγμή. Ό,τι έχει ανακοινωθεί, έχει ανακοινωθεί. Αυτή είναι η δημοσιονομική δυνατότητα της οικονομίας μας. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς».
Το Μαξίμου διαμηνύει ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, θα προσέλθει σε αυτή τη ΔΕΘ χωρίς παροχές, αλλά με μεταρρυθμιστικό καλάθι, ωστόσο η ακρίβεια ιδίως σε ηλεκτρικό ρεύμα και καύσιμα προβληματίζει την κυβέρνηση.
Ερωτηθείς στο πλαίσιο του briefing, εάν μετά τις αυξήσεις 40% στη χονδρική του ηλεκτρικού ρεύματος, η κυβέρνηση θα εξετάσει νέα μέτρα στήριξης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.
Στο ερώτημα δε εάν η κυβέρνηση εξετάζει παρεμβάσεις και για την τιμή της βενζίνης που τον Αύγουστο έσπασε το φράγμα των δύο ευρώ ακόμη και στα αστικά κέντρα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στάθηκε στις πολιτικές για την έμμεση ή άμεση αύξηση του εισοδήματος των πολιτών. Επικαλέστηκε οτι η κυβέρνηση έχει κάνει πολλές παρεμβάσεις κατά της ακρίβειας στη βενζίνη και γενικότερα του πληθωρισμού, τονίζοντας: «Μεγαλύτερη σημασία έχει για εμάς η συνολική και μόνιμη αύξηση του εισοδήματος των πολιτών».
Τι ίσχυε για το παλιό Fuel Pass
Τα φυσικά πρόσωπα και οι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούσαν να υποβάλλουν αίτηση ενίσχυσης για την αντιμετώπιση της αύξησης κόστους καυσίμων των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.
Απαραίτητες προϋποθέσεις:
- το δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 να μην ξεπερνά τις τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ
- κατοχή οχήματος ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο που είναι σε κυκλοφορία, είναι ασφαλισμένο και δεν οφείλονται γι' αυτό τέλη κυκλοφορίας.
Ποιοι ήταν δικαιούχοι;
Κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, με σκοπό την συμβολή στην κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.
Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα- μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο, να μην οφείλονται γι' αυτό τέλη κυκλοφορίας, και να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing (πχ. από τον εργοδότη σας).