Το 2030 θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του αγωγού «πράσινου» υδρογόνου H2Med, μεταξύ Βαρκελώνης και Μασσαλίας, όπως ανακοινώθηκε επισήμως σήμερα από το Αλικάντε της Ισπανίας.
Στις δηλώσεις του, μετά το τέλος της συνεδρίασης με τους πρωθυπουργούς της Ισπανίας και της Πορτογαλίας Πέδρο Σάντσεθ και Αντόνιο Κόστα, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, δήλωσε: Το πρόγραμμα αυτό αναμένεται να έχει «ολοκληρωθεί έως το 2030 και θα υποβληθεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να μπορέσει να επωφεληθεί του καθεστώτος του «προγράμματος κοινής ωφελείας και κατά συνέπεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων», πρόσθεσε ο Μακρόν.
Από την πλευρά του, ο Ισπανός Πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ δήλωσε πως το κόστος κατασκευής του H2Med αναμένεται «να πλησιάσει τα 2,5 δισεκ. ευρώ και θα μεταφέρει το 2030 περίπου δύο εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως».
Ο πρόεδρος της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα υπογράμμισε το γεγονός ότι ο νέος αγωγός H2Med θα χρησιμεύει για να διοχετεύεται αποκλειστικά «πράσινο υδρογόνο», προσθέτοντας πως το ανανεώσιμο καύσιμο που θα παράγεται στην Ιβηρική χερσόνησο θα είναι «ιδιαίτερα ανταγωνιστικό».
Παρούσα στη συνάντηση των ηγετών της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν «χαιρέτισε θερμά» τη συμφωνία αυτή μεταξύ των τριών χωρών, η οποία «βαίνει προς την ορθή κατεύθυνση».
Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος υποβρύχιος αγωγός αναμένεται ότι θα επιτρέψει να διοχετευθεί το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο από την Ιβηρική χερσόνησο προς τη Γαλλία. Υπενθυμίζεται δε ότι το πρόγραμμα αυτό αντικαθιστά το «MidCat», που είχε αρχίσε το 2003 για να συνδεθούν μέσω των Πυρηναίων τα δίκτυα αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας, όμως τελικά εγκαταλείφθηκε εξαιτίας έλλειψης οικονομικού ενδιαφέροντος, της αντίθεσης των οικολόγων και αυτής του Παρισιού.