Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG αυξήθηκαν πέρυσι καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες προσπαθούν να ενισχύσουν την ενεργειακή ασφάλεια και να αντικαταστήσουν το φυσικό αέριο από τη Ρωσία. Οι περισσότεροι από αυτές τις ποσότητες προήλθαν από τις ΗΠΑ.
Λόγω της υψηλής ζήτησης, ευρωπαϊκά τερματικά όπως το Dutch Gate LNG στο Ρότερνταμ , το Grain LNG του Ηνωμένου Βασιλείου και ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας έλαβαν αριθμό ρεκόρ φορτίων πέρυσι.
Οι πλήρεις αποθήκες και ο ήπιος χειμωνιάτικος καιρός πίεσαν τις τιμές και μείωσαν τις ανησυχίες στην Ευρώπη και «φαίνεται ότι υπάρχουν κάποιοι που πιστεύουν ότι όλα έχουν επιστρέψει στη κανονικότητα», είπε ο Sawan σε αναλυτές κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου της Shell την Πέμπτη.
«Δεν έχουμε βγει από την ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη. Είμαστε μακριά, νομίζω. Θεωρώ ότι αυτή είναι μια πολυετής ενεργειακή κρίση και θέλουμε να πρέπει να καταλάβουμε συλλογικά πώς θα το αντιμετωπίσουμε», σημείωσε.
Και ο Sawanπρόσθεσε: «Γιατί το λέω αυτό; Νομίζω ότι παρατηρώ απλώς μόνο μερικά γεγονότα. Έτσι πέρυσι, αυτό που συνέβη με τη Ρωσία ήταν ότι περίπου το 2,5 τοις εκατό της παγκόσμιας ζήτησης φυσικού αερίου αφαιρέθηκε λόγω της μείωσης των προμηθειών φυσικού αερίου από τη Ρωσία στην Ευρώπη. Αυτό προκάλεσε χάος στις αγορές, όπως γνωρίζετε καλά».
«Αυτό που υποστήριξε ή γεφύρωσε το χάσμα, φυσικά, ήταν το LNG που έπαιξε σημαντικό ρόλο», είπε.
Επιπλέον, ο ήπιος καιρός έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο, και κυρίως, η καταστροφή της ζήτησης έπαιξε ομοίως σημαντικό ρόλο, είπε ο Sawan.
«Δεν υπάρχει τεράστια ποσότητα LNG που να μπαίνει στην αγορά τα επόμενα δύο χρόνια. Είναι περίπου 20 εκατομμύρια τόνοι αυτό που βλέπουμε, αλλά μέχρι εκεί», είπε.
Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι το 50 τοις εκατό των αναγκών της Ευρώπης καλύφθηκε με εκτρεπόμενα φορτία LNG από την Κίνα, σύμφωνα με τον Sawan.
«Αυτό μπορεί να αλλάξει ή είναι πιθανό να αλλάξει δεδομένου του πού πάνε τα πράγματα με την οικονομική ανάκαμψη στην Κίνα», σημείωσε.