«Στόχος είναι να εντάξουμε και μεταφορικά μέσα που θα είναι υβριδικά, διότι μέχρι στιγμής η Κομισιόν μας υποχρεώνει να εντάξουμε μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα. Αλλά, π.χ. δεν υπάρχουν ηλεκτρικά λεωφορεία ή φορτηγά οπότε εμείς έχουμε ζητήσει να ενταχθούν τα υβριδικά. Εάν καταφέρουμε να το πράξουμε, θα βοηθήσουμε πολλές επιχειρήσεις. Πιέζουμε για να λάβουμε το συντομότερο, απάντηση επί του θέματος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» δήλωσε στο iEnergeia ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης με αφορμή την γνωστοποίηση ότι στις αρχές Φεβρουαρίου 2023 αναμένεται να ξεκινήσει η δράση για την πράσινη μετάβαση των ΜμΕ.
Στην Πράσινη Μετάβαση η επιδότηση φ/β και μπαταρίας για ιδιοκατανάλωση σε επαγγελματίες
Επιπλέον, όπως ανέφερε ο υφυπουργός η πρόσκληση είναι ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ για δαπάνες πράσινης μετάβασης και ως παράδειγμα ανέφερε την επιδότηση συστήματος φωτοβολταϊκών και μπαταρίας για ιδιοκατανάλωση σε επαγγελματίες, με στόχο τη μείωση του ενεργειακού κόστος, γεγονός που για παράδειγμα θα μπορούσε να έχει εφαρμογή σε μία επιχείρηση εστίασης ή σε μία τουριστική μονάδα.
Πάντως θα πρέπει να υπενθυμίζουμε σε αυτό το σημείο ότι δεν έχει λυθεί το πρόβλημα ότι στην πρόσκληση δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιχειρήσεις franchise. «Προσπαθούμε να λύσουμε το συγκεκριμένο ζήτημα σε συνεννόηση με την Κομισιόν. Πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών. Στόχος στην περίπτωση των επιχειρήσεων franchise είναι να υπάρξει μία λύση μέσα από ένα ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώνουν οι επιχειρήσεις και θα έχει τη μορφή υπεύθυνης δήλωσης, στις οποίες θα απαντά για το ποσοστό συμμετοχής, από πού αγοράζει πρώτες ύλες κλπ. Ο λόγος που μένει εκτός αυτό είναι διότι πρόκειται για συνδεδεμένες επιχειρήσεις», εξήγησε ο κ. Τσακίρης.