Η ανάπτυξη «πράσινων» διαλυτηρίων πλοίων και οι εργασίες εξοπλισμού για τις επισκευές ή ναυπηγήσεις πλοίων είναι μερικές από τις δυνατότητες που έχουν τα ελληνικά ναυπηγεία για να προσδώσουν υπεραξία στην οικονομία και να βοηθησουν ουσιαστικά στην μείωση του ελλείμματος στο ισοζύγιο πληρωμών.
Αυτό σημειώνει σε δηλώσεις του στο iEnergeia o πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφεριακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης.
Όπως ανέφερε ο κ. Κορκίδης, ένα ποσό γύρω στο 1,35 δισ. ευρώ που αφορά εξαγωγές αγαθών, εξοπλισμού για τις επισκευές ή ναυπηγήσεις πλοίων του ελληνικού εφοπλισμού που γίνονται σε διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσμο μπορούν να γίνονται στην Ελλάδα από τα Ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας, Σκαραμαγκά και Περάματος.
Η οικονομία μας μπορεί να αυξήσει την υπεραξία της και να μειωθεί το εμπορικό της έλλειμμα που φτάνει το ποσό των 38 δισεκ. ευρώ, από τον κλάδο εφοδιασμού και εξοπλισμού πλοίων.
Όπως είπε ο ίδιος, εάν αυξηθούν τα πλοία που έρχονται στα ναυπηγεία στην Ελλάδα «θα μπορεί αυτό το ποσό του 1,35 δισεκ. να αυξηθεί ίσως να διπλασιαστεί ή και παραπάνω».
Ακόμη σημείωσε τις ευκαιρίες που δημιουργούνται από την υλοποίηση μέρους των ναυπηγικών προγραμμάτων για την ανανέωση του στόλου ρυμουλκών ή της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα.
«Ο στόλος των ρυμουλκών θα πρέπει να ανανεωθεί με επενδύσεις περίπου 240 εκατ, τα επόμενα χρόνια, ενώ ανάλογα από τα 80 πλοία της ακτοπλοΐας, 24 θα πρέπει να αντικατασταθούν» είπε ο πρόεδρος αναφερόμενος στις ευκαιρίες που μπορούν να αξιοποιηθούν για τα διαλυτήρια πλοίων.
Πιο αναλυτικά, ανέφερε ότι μεγάλο μέρος των διαλύσεων πλοίων γίνεται στην Τουρκία ενώ με την ανάπτυξη «πράσινων» διαλυτηρίων, όπως είναι ο στόχος των Ναυπηγείων Ελευσίνας, θα μπορούσε η Ελλάδα να γίνει πόλος έλξης σημαντικών έργων από την ελληνική πλοιοκτησία και όχι μόνο.
Ο κ. Κορκίδης υπενθύμισε ότι από τα 17 επενδυτικά σχέδια που έχουν κατατεθεί για «πράσινα» ναυπηγεία και διαλυτήρια στην ΕΕ τα 12 προέρχονται από την Τουρκία. Γιαυτό, όπως υπογράμμισε, είναι ανάγκη να δηλώσουν παρουσία τα ελληνικά ναυπηγεία στα ευρωπαϊκά fora και να αλλάξει και η οπτική της κοινοτικής στρατηγικής για τον κλάδο αυτό,
Τέλος, ευκαιρία χαρακτήρισε και την ανάπτυξη του short sea shipping (ναυτιλίας μικρών αποστάσεων) λόγω της ανάταξης των δρόμων τροφοδοσίας με σιτηρά της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής μετά τον πόλεμο της Ουκρανίας και το κλείσιμο της εκεί αγοράς. «Οι ανάγκες τροφοδοσίας των περιοχών αυτών ανέρχονται στα 4,5 εκατ. τόνους ανά μήνα» είπε ο κ. Κορκίδης και θα μπορούσε η ελληνική ναυτιλία μικρών αποστάσεων να αξιοποιήσει την ευκαιρία για διαμετακόμιση ποσοτήτων σιτηρών, που θα φτάνουν σε μεγάλες ελληνικές προβλήτες για χύδην φορτία (κυρίως Πειραιά - Ελευσίνας), σε περιφερειακά λιμάνια της Αν. Μεσογείου.