Το πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, που ήδη έχουν δεσμευτεί από το Ταμείο Ανάκαμψης αναμένεται να βγει στον «αέρα» στο επόμενο διάστημα.
Χθες η γενικής γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Αλεξάνδρα Σδούκου μιλώντας στο Φόρουμ των Δελφών προανήγγειλε την έναρξη του νέου προγράμματος για την επιδότηση της εγκατάστασης δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο να εγκατασταθούν συνολικά 8.000 φορτιστές. Το πρόγραμμα θα προβλέπει ειδική επιδότηση έως 70%, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης και την Περιφέρεια, στην οποία θα εγκατασταθούν. Σημειώνεται ότι υπάρχει ειδική πρόβλεψη για επιπλέον ενισχύσεις σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν αποτελούν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό.
Με την επέκταση του δικτύου φόρτισης αναμένεται να αρθεί το σημαντικότερο εμπόδιο διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, η οποία μέχρι το 2019 διέθετε μόλις 100 δημόσια προσβάσιμους φορτιστές.
Οι υποδομές άλλωστε αποτελούν τον σημαντικότερο τομέα, όπως είπε η κ. Σδούκου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και ήδη η Ελλάδα έχει κάνει μεγάλη πρόοδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του ΥΠΕΝ για το «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» που έδωσε η γενική γραμματέας. Μέσα σε οκτώ μήνες έχουν υποβληθεί περίπου 17.000 αιτήσεις, ενώ στον προηγούμενο κύκλο, για να φθάσει το πρόγραμμα σε αυτό τον αριθμό είχαν περάσει 18 μήνες. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 30% των αιτήσεων αφορά σε ηλεκτρικά οχήματα, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα όπου πρωτοστάτησαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα, το 32% σε δίκυκλα/τρίκυκλα και το 30% σε ηλεκτρικά ποδήλατα.
Η κα. Σδούκου ανέφερε επίσης, ότι τον προηγούμενο μήνα το 11% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν ήταν ηλεκτρικά. «Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος έχει ωριμάσει και έχει αγκαλιάσει αυτή την τεχνολογία» σημείωσε.
Πάντως μιλώντας στο ίδιο πάνελ ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς αναφέρθηκε στο θέμα των περιορισμών εγκατάστασης σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης. Όπως είπε «υπάρχει το θέμα διασφάλισης της απαραίτητης ασφάλειας και για αυτό δεν έχουν εγκατασταθεί σταθμοί σε μεγάλα κομμάτια των εθνικών οδικών οδών, όπως η Εγνατία Οδός, καθώς εκεί δεν υπάρχουν ΣΕΑ. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες στην Ευρώπη».
Ο κ. Ξιφαράς διευκρίνισε ότι στα εθνικά δίκτυα της Ελλάδας η ευρωπαϊκή υποχρέωση για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα καλύπτεται στο 65% των δικτύων. «Φέτος έχουμε διπλασιάσει τους φορτιστές, είναι εμφανής η πρόοδος» τόνισε.