Έρχεται νέο πρόγραμμα στήριξης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Όπως γνωστοποίησε χθες η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου ένα νέο πρόγραμμα θα έρθει με το τέλος του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2.
«Στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», το οποίο πολύ πρόσφατα πέρασε στο Υπουργείο μας ολοκληρώνει τον δεύτερο κύκλο του:
Επιταχύναμε την ολοκλήρωση αιτήσεων για χιλιάδες δικαιούχους επιδότησης.
Προετοιμάζουμε το επόμενο πρόγραμμα στήριξης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς, συνεκτιμώντας τα δεδομένα που θα προκύψουν την επόμενη διετία, αλλά και τις ανάγκες των καταναλωτών. Πολύ σύντομα θα δώσουμε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες » σημείωσε η κ. Αλεξοπούλου .
«Για την ενίσχυση του προγράμματος «πράσινα ταξί», έχουμε καταγράψει τα σχετικά αιτήματα των επαγγελματιών οδηγών, τα έχουμε αξιολογήσει, και είμαστε σε φάση προετοιμασίας των απαραίτητων νομοθετικών πρωτοβουλιών για την υλοποίηση σημαντικού αριθμού αυτών.
Μέσω του προγράμματος «φορτίζω παντού», ως το τέλος του 2023 στόχος μας είναι να έχουμε περίπου 4.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά, με στόχο τα 25.000 σημεία ως το 2030, ενώ το 2019 υπήρχαν μόνο 59. Οι πολίτες μπορούν ανά πάσα στιγμή να βρουν τα προσβάσιμα σημεία φόρτισης μέσω του κινητού τους, με την εφαρμογή reCharge.
Άμεση σχέση με την ηλεκτροκίνηση έχει και η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ως το τέλος της τετραετίας. Υπογράψαμε τη σύμβαση για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε περίπου 6 μήνες από τώρα. Άλλα 400 νέα λεωφορεία – ηλεκτρικά και φυσικού αερίου – θα κυκλοφορήσουν ως το 2025. Τα συνολικά 1.300 λεωφορεία που προανέφερα, συμπληρώνονται με την προμήθεια άλλων 650, που θα πάρουμε με νέο διαγωνισμό, τον οποίο καταρτίζουμε από τον Σεπτέμβριο, με στόχο να προκηρυχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024» συμπλήρωσε.
Για τα ΚΤΕΟ
Μίλησε δε και για τους ελέγχους των ΚΤΕΟ.
«Εργαζόμαστε για τη βελτίωση της τεχνικής επάρκειας των κυκλοφορούντων οχημάτων. Για τον λόγο αυτό έχουμε θέσει ως προτεραιότητά μας την αυτοματοποίηση και διασφάλιση της ποιότητας των ελέγχων των ΚΤΕΟ, η οποία, μεσοπρόθεσμα, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του στόλου.
Ταυτόχρονα, εντατικοποιούμε τους ελέγχους στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, το γνωστό ΜΕΜΟ, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Ν. 4784/2021. Στόχος μας, μέσα από τους ελέγχους αυτούς, είναι η προστασία του Έλληνα καταναλωτή και η εξυγίανση της αγοράς. Κατανοούμε ότι η απόκτηση αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντική για το μέσο ελληνικό νοικοκυριό και θεωρούμε χρέος της πολιτείας να την προστατεύει.
Η διασφάλιση της καθολικής πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίες σε όλα τα δημόσια μεταφορικά συστήματα της χώρας, σταθερής ή μη τροχιάς, αστικά και υπεραστικά, συμπεριλαμβανομένων των ταξί και των ΚΤΕΛ, αποτελεί εθνικό μας στόχο. Έχουμε ήδη δρομολογήσει τη δημιουργία Διαρκούς Επιτροπής, με τη συμμετοχή φορέων του Υπουργείου και την Εθνική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), στην οποία θα επεξεργαζόμαστε ζητήματα προσβασιμότητας στις συγκοινωνίες και στον τομέα των Μεταφορών, ευρύτερα.
Προτεραιότητά μας είναι, επίσης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Αξιοποιούμε τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την ψηφιοποίηση δεκάδων διαδικασιών και υπηρεσιών, οι οποίες ταλαιπωρούν τόσο τους πολίτες, όσο και τους εργαζομένους ».