Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε ως βασική προτεραιότητά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να καταστούν οι μεταφορές βιώσιμες και σε αυτό το πλαίσιο, η καινοτομία και η ψηφιακή μετάβαση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Ψυχόμενης και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας συνολικά, καθώς βελτιώνουν την αποδοτικότητα των μεταφορών και προσφέρουν λύσεις στην αγορά.
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμμετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο ευρωπαϊκό έργο FENIX, το οποίο αποτελεί την πρώτη πανευρωπαϊκή ομοσπονδιακή αρχιτεκτονική για απρόσκοπτη ανταλλαγή και κοινή χρήση δεδομένων ανάμεσα στις πλατφόρμες και τις υπηρεσίες μεταφορών και εφοδιαστικής. Η υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης, προσφέροντας εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, ενώ περιορίζει τις εκπομπές άνθρακα μέσω της καλύτερης φόρτωσης και της χρήσης ενεργειακά αποδοτικών τρόπων λειτουργίας για την Ψυχόμενη Αλυσίδα» δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Σε θεσμικό επίπεδο, σημείωσε ότι στην Κυβερνητική Επιτροπή για την Εφοδιαστική, όπου συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, η αναδιαμόρφωση του νόμου 4302/2014, με στόχο την αναβάθμιση του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών Εφοδιαστικής και την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
«Εξετάζουμε την ένταξη στο νέο θεσμικό πλαίσιο της έννοιας της Βιώσιμης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, έτσι ώστε με την επαρκή πληροφόρηση σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να προκρίνουν πιο βιώσιμες επιλογές παραδόσεων και μετακινήσεων.
Η χρήση "καθαρών τεχνολογιών" είναι κομβικός παράγοντας για τη μεταφορά και τη διανομή αγαθών και εμπορευμάτων εντός του αστικού ιστού, όπως αναδεικνύεται εμφατικά, μάλιστα, στην παρούσα συγκυρία. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά, ειδικά στην αστική εφοδιαστική αλυσίδα, μειώνοντας το ημερήσιο κόστος των επιχειρήσεων και περιορίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της δραστηριότητας, βελτιώνοντας τις συνθήκες μεταφοράς και διανομής των ψυχόμενων προϊόντων» δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση δημιουργεί τις υποδομές που υποστηρίζουν αυτή την επιλογή, με τον πολλαπλασιασμό των σημείων φόρτισης, τα οποία θα αυξηθούν περαιτέρω, μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των Δήμων, ενώ σημεία φόρτισης μπορούν να εγκατασταθούν και στα νέα "logistic centers»".
Προσέθεσε ότι στις διεθνείς μεταφορές, η Ελλάδα τηρεί τη συμφωνία ATP, σχετικά με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στη μεταφορά των ευπαθών τροφίμων. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Προβλέπονται συγκεκριμένες απαιτήσεις μόνωσης του εξοπλισμού, στον θάλαμο ή τη δεξαμενή όταν πρόκειται για τα υγρά τρόφιμα, καθώς και τις ψυκτικές συσκευές, η καλύτερη λειτουργία των οποίων περιορίζει και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Χορηγείται σχετική πιστοποίηση από εργαστήριο του ΕΜΠ, ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση της ψυκτικής αλυσίδας. Το όχημα πρέπει να φέρει το σχετικό πιστοποιητικό και το Υπουργείο Μεταφορών έχει θεσπίσει και το πλαίσιο διενέργειας των ελέγχων».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η μετάβαση σε ένα περιβάλλον λιγότερο ρυπογόνο και ταυτόχρονα, περισσότερο αποδοτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου της Εφοδιαστικής συντελείται ήδη, και η σημερινή κυβέρνηση όχι απλώς συνδράμει σε αυτή την προσπάθεια αλλά προνοεί ώστε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει στο νέο περιβάλλον.