Την εκτίμησή του ότι οι δυσκολίες που συμπυκνώνονται στη λέξη «ακρίβεια», θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση το 2022 και θα επεκταθούν με χαμηλότερη ένταση το 2023, εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Από τις έξι», υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για εκτιμήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο και με βάση τα σημερινά δεδομένα.
Ο κ. Σταϊκούρας, αναφερόμενος στις επιδοτήσεις ύψους 8,5 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2022, είπε: «Τόσα μέτρα δεν έχει πάρει καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη. Από αυτά, τα 6 δισ. ευρώ είναι για το ρεύμα. Για να αποφύγει ο πολίτης το 70% – 90% του κόστους της επιπλέον επιβάρυνσης το Β’ εξάμηνο του 2022. Έχουμε στα καύσιμα παρεμβάσεις ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ, αρκετές παρεμβάσεις για τον πρωτογενή τομέα, και μια σειρά από άλλα μέτρα όπως είναι οι μειωμένοι ΦΠΑ που τώρα νομοθετούμε στη Βουλή».
Με αφορμή ρεπορτάζ από πρατήριο καυσίμων και την παρέμβαση στην εκπομπή του προέδρου της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος Μιχάλη Κιούση, ο οποίος έκανε λόγο για την ανάγκη μέτρων για την τιμή της βενζίνης, ο Υπουργός Οικονομικών εξήγησε ότι τα φορολογικά έσοδα από τα καύσιμα είναι μεν αυξημένα, αλλά το άθροισμά τους με το 90% της φορολόγισης των υπερκερδών εταιρειών επιστρέφονται στην κοινωνία. «Αυτό είναι που ζητάται σε ευρωπαϊκό επίπεδο», επισήμανε.
«Τα μέτρα μας πράγματι δεν είναι οριζόντια στα καύσιμα, και ορθώς δεν είναι. Έχουν κοινωνικό πρόσημο. Καλύπτουν τα 3,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα από τα 3,5 εκατομμύρια που κινούνται. Αυτό που άκουσα είναι να βοηθήσουμε κι αυτούς που έχουν υψηλά εισοδήματα. Θέλουμε να βοηθήσουμε τη μεσαία τάξη και τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Είκοσι λεπτά να μειώσουμε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα, είναι 1,5 δισ. ευρώ. Αν το κάνουμε θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάποιο άλλο μέτρο δεν θα το κάνουμε. Δεν υπάρχει απεριόριστος δημοσιονομικός χώρος», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.