Ο εισηγητής της ΝΔ Στράτος Σιμόπουλος ζήτησε την υπερψήφιση του νομοσχέδιου, επισημαίνοντας ότι μπορεί να έχει χαρακτήρα «ερανιστικό», δηλαδή να έχει πολλές διατάξεις για διάφορα θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου, αλλά αυτό είναι που το κάνει το κάνει ιδιαίτερα σημαντικό, «καθώς υπερπηδά γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, επεμβαίνει σημειακά σε συγκεκριμένα προβλήματα απελευθερώνοντας δυνάμεις. Προστατεύει παράλληλα το περιβάλλον και επιταχύνει την πράσινη μετάβαση, ενώ αίρει αδικίες της διοίκησης σε βάρος των πολιτών». Ο βουλευτής της ΝΔ τόνισε πως «η κυβέρνηση συνεχίζει στο δρόμο που χάραξε από την αρχή που είναι οι μεταρρυθμίσεις από τη μία, αλλά εδώ και τώρα λύσεις στα προβλήματα ώστε να προχωρήσουμε μπροστά». Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης ότι στο σχέδιο νόμου υπάρχουν «φωτογραφικές διατάξεις» για ορισμένα θέματα και περιοχές ο κ. Σιμόπουλος ανέφερε πως «είναι αναγκαίες καθώς αφορούν το κοινωνικό και δημόσιο συμφέρον». Ο κ. Σιμόπουλος παρατήρησε πως οι διατάξεις «δεν είναι αποσπασματικές διότι εντάσσονται όλες στην κυρίαρχη προτεραιότητα της Κυβέρνησης να προχωρήσουν μικρές και μεγάλες επενδύσεις, να προστατευτεί το περιβάλλον και να προχωρήσει η ενεργειακή μετάβαση της χώρας». Αναρωτήθηκε πως είναι δυνατόν να μην είναι μεγάλης σημασίας η ρύθμιση που αφορά στην επέκταση της διάρκειας της Εθνικής Στρατηγικής για τη Βιοποικιλότητα. Η δυνατότητα να γνωμοδοτεί ο ΟΦΥΠΕΚΑ για έργα και δραστηριότητες εντός προστατευμένων περιοχών του δικτύου Natura 2000, τα οποία δεν αδειοδοτούνται περιβαλλοντικά. Η δυνατότητα στον ΔΕΔΔΗΕ να προχωρεί σε κλαδέματα δέντρων σε όλους τους δημόσιους χώρους ή την υποχρέωση των ιδιοκτητών ΑΠΕ να αναλαμβάνουν και υπηρεσίες δασοπυρόσβεσης. Στην ίδια κατηγορία, πρόσθεσε εντάσσεται και η αναγκαστική δεντροφύτευση περιμετρικά των φωτοβολταϊκών σταθμών. Η δυνατότητα του Πράσινου Ταμείου να χρηματοδοτεί για «πράσινα» έργα άλλους φορείς όπως είναι το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο εισηγητής της ΝΔ υπογράμμισε ως σημαντικές τις διατάξεις που αφορούν την προώθηση των επενδύσεων των ΑΠΕ. Την δέσμευση ηλεκτρικού χώρου 2GW για υπεράκτια αιολικά πάρκα που απαιτούν πολύ μεγάλες επενδύσεις. Την παράταση των προθεσμιών υποβολής αιτήματος για σύναψη δέσμευσης με τους μεγάλους σταθμούς ΑΠΕ, όπως και τις ρυθμίσεις επιτάχυνσης της διαδικασίας αδειοδότησης των μεγάλων σταθμών ΑΠΕ. Επίσης, μεταξύ άλλων, ο εισηγητής της πλειοψηφίας επισήμανε ότι στο παρόν νομοσχέδιο υπάρχουν και μια σειρά από διατάξεις που μπορεί να φαίνονται εκ πρώτης μικρής σημασίας αλλά είναι πολύ σημαντικές όπως: η δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σε απολήξεις κλιμακοστασίων. Η μείωση της αναγκαίας απόστασης για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών από λατομεία. Η αναβάθμιση του οδοφωτισμού των ΟΤΑ. Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας των δημόσιων κτιρίων και η επιδότηση 9.000 ωφελούμενων από προγράμματα εγκατάστασης ηλιοθερμικών, φωτοβολταϊκών και συστημάτων αποθήκευσης. Αναφορικά με τις πολεοδομικές διατάξεις, ο κ. Σιμόπουλος χαρακτήρισε ως θετικές τις διατάξεις που αφορούν την ρύθμιση που διασφαλίζει την αρτιότητα, μετά τη μείωση του εμβαδού των οικοπέδων, λόγω αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Την ρύθμιση που διευκρινίζει να ασκούνται νόμιμες δραστηριότητες σε περιοχές στις οποίες ο καθορισμός χρήσεων γης από τον πολεοδομικό σχεδιασμό πρώτου επιπέδου τις καθιστά μη συμβατές. Την μεταβατική διάταξη ώστε να μπορέσουν να ολοκληρωθούν οικοδομικά έργα όταν ο πολεοδομικός σχεδιασμός δεν εναρμονίζεται πλέον με το ΓΠΣ. Ο βουλευτής χαρακτήρισε πολύ σημαντικές τις ρυθμίσεις για τις επενδύσεις την χωροθέτηση και αδειοδότηση των Data Centers, αλλά και αυτές που αφορούν την αλλαγή μείγματος ενέργειας σε νέες οικοδομές από το φυσικό αέριο που είναι ένα μεταβατικό καύσιμο. Τέλος, ο εισηγητής της ΝΔ με αφορμή άρθρο του νομοσχεδίου για το Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης στην Αττική ζήτησε από τη κυβέρνηση το αντιτορπιλικό «Βέλος» να παραμείνει στην Θεσσαλονίκη και να μην μεταφερθεί στο υπό δημιουργία Μουσείο στην Αττική.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μίλτος Ζαμπάρας, από την δική του πλευρά ανέφερε ότι το κόμμα του θα καταψηφίσει επί της Αρχής το νομοσχέδιο «όχι επειδή δεν καταλαβαίνουμε πόσο καλά νομοθετείτε ή γιατί θέλουμε να κάνουμε στείρα αντιπολίτευση, αλλά επειδή είναι ένα νομοσχέδιο που χαρακτηρίζεται από αποσπασματικές ρυθμίσεις και διατάξεις, οι οποίες όχι μόνο δεν εντάσσονται σε μια συνεκτική θεώρηση για την πολεοδομία και τη χωροταξία στη χώρα μας, αλλά ενισχύουν περαιτέρω τη δημιουργία ενός ασαφούς και τροποποιούμενου εσαεί, κατά το δοκούν και χωρίς την αναγκαία τεκμηρίωση ή σκοπιμότητα θεσμικού πλαισίου, και συμβάλλει στην απορρύθμιση του χωρικού σχεδιασμού σε όλα του τα επίπεδα». Ο κ. Ζαμπάρας διαφώνησε με την κατάργηση του ρόλου του επιστημονικού προσωπικού των δημόσιων υπηρεσιών σε κομβικής σημασίας ζητήματα, όπως τροποποιήσεις σχεδίων πόλεων, παρεκκλίσεις δόμησης, χαρακτηρισμό κτιρίων ως διατηρητέα κτλ και η αντικατάστασή του από τον Γενικό Γραμματέα, ένα πολιτικό πρόσωπο. Δήλωσε την διαφωνία του με τις τροποποιήσεις στα master plan των λιμανιών χωρίς περιβαλλοντικούς όρους, την αλλαγή στα ρυμοτομικά σχέδια των λιμανιών χωρίς την σύμφωνη γνώμη του οικείου δήμου, και τις παρεκκλίσεις από τον ΝΟΚ. Αυτά είπε «είναι δωράκια προς τους ιδιώτες επενδυτές στα λιμάνια». Υπογράμμισε πως η εθνική στρατηγική βιοποικιλότητας παραμένει ένα κενό γράμμα που απλά την χρησιμοποιείτε για επικοινωνιακούς λόγους. Η εθνική στρατηγική βιοποικιλότητας είναι ένα εργαλείο πολύ ουσιαστικό που χρειάζεται σοβαρή διαβούλευση με τους πολίτες αλλά και φορείς όπως ο ΟΦΥΠΕΚΑ. Τα μεταλλεία της Νάξου που περνάνε στον Δήμο Νάξου έχουν ξεσηκώσει διαμαρτυρίες από όλη την τοπική κοινωνία και γίνεται χωρίς την ανάλογη χρηματοδότηση. Ο εισηγητής της μειοψηφίας, υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο διακρίνεται από προχειρότητα, αφού τροποποιούνται περισσότεροι από 30 πολεοδομικοί και χωροταξιακοί ισχύοντες νόμοι και Προεδρικά Διατάγματα εκ των οποίων τα 12 θεσπίστηκαν για πρώτη φορά από το 2020 έως σήμερα. Νομοθετείτε είπε ο κ. Ζαμπάρας μια σειρά διατάξεων που παρεκκλίνουν από τον οικοδομικό κανονισμό και συμβάλλουν στην απορρύθμιση του χωρικού σχεδιασμού σε όλα του τα επίπεδα και αναρωτήθηκε «μήπως αυτή η "ευκολία" υποκρύπτει προσπάθεια τροποποίησης υφιστάμενου πολεοδομικού σχεδίου». Διαφώνησε με την άρση της απαλλοτρίωσης του ακίνητου στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, και τόνισε ότι «τροποποιείτε ως προς το χείριστον τους όρους δόμησης για το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης». Καταστρατηγείτε την βασική θέση «ο ρυπαίνων πληρώνει». Απαξιώνετε το ήδη υποστελεχωμένο δημόσιο, απαξιώνοντας το επιστημονικό προσωπικό, ανανεώνοντας τους συμβασιούχους και δίνοντας σε εξωτερικούς συνεργάτες την εκπόνηση μελετών. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μετατρέπεται σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων. Σχετικά με τις ενεργειακές διατάξεις ανέφερε πως νομοθετείται η δέσμευση χώρου 200mw για αιολικά πάρκα. Για τα υπεράκτια αιολικά, ανέφερε πως το πλαίσιο είναι προβληματικό, αφού κάνει συνολικά bypass το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό. Χαρακτήρισε απαράδεκτη την δυνατότητα Σταθμών ΑΠΕ σε διάφορα στάδια της αδειοδοτικής διαδικασίας να ζητούν τη σύγκλιση ΠΕΣΠΑ ή ΚΕΣΠΑ εφόσον έχουν παρέλθει οι προθεσμίες της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
Η συζήτηση συνεχίζεται με τις τοποθετήσεις των ειδικών αγορητών των κομμάτων.