Επίσης, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. και ο υπουργός Ανάπτυξης θα συζητήσουν, μεταξύ άλλων, εκτενώς και θέματα που αφορούν τα Επιμελητήρια. Θέματα τα οποία συζητήθηκαν αναλυτικά και στο χθεσινό Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Β.Ε.Π., στο οποίο παρέστη και ο υποδιοικητής της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), Βασίλης Γεωργιάδης, προκειμένου να ενημερώσει τα μέλη του Δ.Σ. για τις Ημέρες Καριέρας που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 27 Απριλίου, στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.), και οι οποίες θα αφορούν την προσέλκυση εργαζομένων σε επαγγέλματα που σχετίζονται με την Ναυτιλία.
Επίσης, κατά τη διάρκεια του Δ.Σ., παρουσιάσθηκε στα μέλη του, η υπηρεσία του «Ψηφιακού Βοηθού» (Chatbot), με στόχο την αμεσότερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια του Δ.Σ., ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. αναφέρθηκε στην επιτακτική ανάγκη για την απελευθέρωση των αδειών παραγωγής ενέργειας στη βιομηχανία, χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες νόμιμες κι αδειοδοτημένες στέγες προκειμένου να μειωθεί το ενεργειακό κόστος το οποίο επιδρά στη διαμόρφωση της τελικής τιμής των προϊόντων. Ειδικότερα, τόνισε ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε ενεργοβόρες επιχειρήσεις να επενδύσουν στις Ανανεώσιμε Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), είτε μόνες τους, είτε σε συνεργασία με άλλες ομοειδείς επιχειρήσεις, προκειμένου να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες, καθιστώντας την απόσβεση της επένδυσης διπλά επωφελή, καθώς η φθηνή ενέργεια θα επιδρούσε στο κόστος παραγωγής και πώλησης των προϊόντων ενώ, παράλληλα, θα δημιουργούσε μία νέα επιχειρηματική δυναμική με πολλές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. «Πρέπει να δοθεί στις βιομηχανικές μονάδες της χώρας η ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις εγκαταστάσεις τους για ενεργειακές επενδύσεις χωρίς περιορισμούς ισχύος», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Β, Κορκίδης. Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. αναφέρθηκε, επίσης, στον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων που, τον Ιανουάριο, ανήλθε σε 3,3 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σχέση με τα 3 δισ. ευρώ τον Ιανουάριο 2023, για να σημειώσει, ωστόσο, ότι «η αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο πληθωρισμό, ιδιαίτερα στα τρόφιμα». Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός, συνέχισε ο Β. Κορκίδης ότι «ο γενικός Δείκτης Όγκου σε σταθερές τιμές, κατά τον μήνα Ιανουάριο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό, παρουσίασε μείωση 8,9% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2023 μείωση 22,4%».
Όσον αφορά στο εκδοθέν, από τη Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), «Εγχειρίδιο-Οδηγό για την εξαγωγή εμπορευμάτων», ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. επεσήμανε την χρησιμότητά του τονίζοντας ότι στα 14 κεφάλαιά του θα πρέπει να προστεθούν ακόμα δύο: Για τους εφοδιασμούς των ελληνικών ναυπηγείων και των κρουαζιερόπλοιων που, ουσιαστικά, αφορούν στις εξαγωγές υλικών τεχνολογίας για πλοία και πλωτά ναυπηγήματα, καθώς και της τροφοδοσίας-εξαγωγής τροφίμων. Το Ε.Β.Ε.Π., με άλλους φορείς, όπως είπε, έχει επισημάνει τα προβλήματα που δημιουργούνται στις επιχειρήσεις ναυτιλιακού εφοδιασμού από ρυθμίσεις που εμπεριέχονται στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο με ΦΠΑ, αποθήκες και παραστατικά σημειώνοντας την αναγκαιότητα απλοποίησης των τελωνειακών διαδικασιών και κυρίως, την εναρμόνισή τους προς τα ισχύοντα κοινοτικά δεδομένα. Βασική εκτίμηση είναι ότι η απλοποίηση και η εναρμόνιση θα θέσουν επί πραγματικού το «free and fare competition», καθώς, οι ελληνικές επιχειρήσεις ουσιαστικά χάνουν σε ανταγωνιστικότητα, έναντι των άλλων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, στο πεδίο των τροφοεφοδιασμών στα ελληνικά λιμάνια, και όχι μόνο.
Τέλος, κατά την αποτίμηση της συμμετοχής του Ε.Β.Ε.Π. στην 1η Ευρωπαϊκή Έκθεση Κρουαζιέρας, στη Γένοβα, και την υπογραφή MoU μεταξύ Ε.Β.Ε.Π. και Εμπορικού Επιμελητηρίου Γένοβας, αλλά και την εγγραφή του Επιμελητηρίου ως συνεργαζόμενο μέλος σε CLIA και SEA EUROPE, ο Β. Κορκίδης σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι το Επιμελητήριο και οι πειραϊκές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην εν λόγω διοργάνωση έδωσαν ένα δυναμικό παρόν στον τομέα της κρουαζιέρας, ο οποίος είναι ταχέως αναπτυσσόμενος μετά την αποδρομή της πανδημίας, ενώ άνοιξαν ένα δίαυλο επικοινωνίας με τις ναυτιλιακές εταιρίες που διαχειρίζονται στόλους κρουαζιερόπλοιων, μερικές εκ των οποίων έχουν επιλέξει το λιμάνι του Πειραιά ως home port.
«Η συμμετοχή μας ήταν άλλη μία ενέργεια στο πλαίσιο της στρατηγική μας για συνεχή εξωστρέφεια και ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων», κατέληξε ο κ. Κορκίδης.