Πολύ σημαντικές πληροφορίες για την εξέλιξη των τιμών και σε σχέση με τη λύση που μπορεί να προσφέρει το βιομεθάνιο έδωσε ο κ. Θοδωρής Τερζόπουλος, Συντονιστής Διευθυντής Στρατηγικής και διακεκριμένων εταιρικών θεμάτων της ΔΕΔΑ, μιλώντας σε webinar του ΙΕΝΕ. «Το φυσικό αέριο που επί 30 χρόνια είχε κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα -ως προς τη θερμική του χρήση- ότι ήταν πιο φθηνό κατά 25% από το diesel. Έχασε αυτό το πλεονέκτημα κατά το 2022 γιατί οι τιμές του diesel είναι άκρως ανταγωνιστικές», ανέφερε ο κ. Τερζόπουλος. Παραμένει πρόσθεσε η ανταγωνιστικότητα του καυσίμου ως προς την ενεργειακή απόδοση, αλλά η αύξηση του κόστους μετατροπής των εγκαταστάσεων χρήσης, η οποία το τελευταίο 16μηνο αυξήθηκε κατά περίπου 15% καθιστά δύσκολη την απόκτηση νέων πελατών.
«Η ανάγκη της βίαιης απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο ώθησε στην απόκτηση του σαφώς ακριβότερου LNG από τις ΗΠΑ, οι οποίες εξήγαγαν κατά την διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2022 το 74% της παραγωγής τους, στην Ε.Ε., έναντι του 34% το 2021. Χαρακτήρισε, αλλοπρόσαλλη την πολιτική της επιδότησης για επιστροφή των καταναλωτών στη χρήση των ρυπογόνων, αλλά ανταγωνιστικών αυτή τη στιγμή υγρών καυσίμων και εκτίμησε ότι θα διατηρηθούν οι υψηλές τιμές στο φυσικό αέριο το πρώτο εξάμηνο του 2023 με αποκλιμάκωση στις αρχές του 2024. Υποστήριξε τέλος πως η μαζική χρήση του βιομεθανίου ως διανεμόμενου αερίου καυσίμου είναι μέρος της λύσης του προβλήματος των υψηλών τιμών ενέργειας, γιατί το θεωρητικά υφιστάμενο δυναμικό παραγωγής βιομεθανίου από βιομάζα στη χώρα μας ανέρχεται σύμφωνα με αναλύσεις σε 23TWh τον χρόνο. Αυτή η ποσότητα μπορεί να υποκαταστήσει μεγάλη ποσότητα από το εισαγόμενο ορυκτό φυσικό αέριο και να καταστεί από τους κυριότερους συντελεστές ασφάλειας τροφοδοσίας της χώρας μας, υπογράμμισε ο κ. Τερζόπουλος.