Προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή τροφοδοσία της χώρας με LNG, o ΔΕΣΦΑ ζητά κάποιες τροποποιήσεις στη λειτουργία του FSU, κάτι που διαπιστώθηκε μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης εφόρτωσης LNG.
Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι χρειάστηκαν σχεδόν διπλάσιες ημέρες και ώρες, από ότι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Το γεγονός αυτό και προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρχουν αλλαγές στο πρόγραμμα εκφορτώσεων οδήγησε τον ΔΕΣΦΑ να υποβάλει το σχετικό αίτημα στη ΡΑΕ, ζητώντας συγκεκριμένα να αυξηθεί το χρονικό διάστημα που προσδιορίζεται για κάθε εκφόρτωση.
Για την καλύτερη λειτουργία του FSU ο ΔΕΣΦΑ με επιστολή του στη ΡΑΕ, η οποία μάλιστα ετέθη σε δημόσια διαβούλευση ως τις 12 Δεκεμβρίου, ζητεί την τροποποίηση διάταξης του κανονισμού, ώστε να δοθεί μεγαλύτερος χρόνος εκφόρτωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρώτη εκφόρτωση στο FSU ξεκίνησε στις 7 Νοεμβρίου 2022 και ολοκληρώθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2022, διαρκώντας συνολικά 155 ώρες ή 6 ημέρες και 11 ώρες.
Οι ώρες μετάγγισης του LNG από το πλοίο στην πλωτή δεξαμενή/αποθήκη έφθασαν στις 141, με μέσο ωριαίο ρυθμό μετάγγισης τα 1.072 m3 υγροποιημένου αερίου.
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ ο μειωμένος ρυθμός μετάγγισης οφείλεται στην υψηλή αρχική θερμοκρασία περιβάλλοντος των δεξαμενών του FSU και την περιορισμένη δυνατότητα διαχείρισης των παραγόμενων αερίων.
Για να μην επαναληφθεί το ζήτημα αυτό, με τις αλυσιδωτές καθυστερήσεις που μπορεί να επιφέρει στην εκφόρτωση φορτίων από άλλα πλοία που τυχόν έχουν προγραμματιστεί σε κοντινές ημερομηνίες, ο ΔΕΣΦΑ εισηγείται την αύξηση του χρόνου εκφόρτωσης στο FSU σε 7 ημέρες, από 4 ημέρες που προέβλεπε ο σχετικός κανονισμός. Ως Χρόνος Εκφόρτωσης ορίζεται το χρονικό διάστημα, το οποίο διατίθεται από τον Διαχειριστή για την προσέγγιση και ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσδεσης των πλοίων στο FSU, καθώς και ο χρόνος μετάγγισης και μετρήσεων LNG όπως και ο απόπλους κάθε πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου από την πλωτή δεξαμενή.
Υπενθυμίζεται ότι το FSU, που μίσθωσε ο ΔΕΣΦΑ για ένα χρόνο από την εταιρία Gaslog, έχει δέσει στα ανοικτά της Ρεβυθούσας και προορίζεται για την εξυπηρέτηση των αυξημένων φορτίων LNG που καταφθάνουν στη χώρα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργειακή επάρκεια όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι από τα 16 φορτία LNG που θα εισαχθούν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο, τα έξι αφορούν την ελβετική METEnergy, εταιρία εμπορίας με έδρα την Ελβετία η οποία δραστηριοποιείται έντονα στην αγορά των Βαλκανίων. Η ποσότητα που θα φέρει η MET Energy είναι 93.059 κ.μ. ενώ συνολικά θα έλθουν στη χώρα 1.471.373 κ.μ.
Στο πλαίσιο αυτό η λειτουργία του FSU αυξάνει την ευελιξία του σταθμού της Ρεβυθούσας στον οποίο μπορούν πλέον να εκφορτώνονται δυο πλοία ταυτόχρονα διπλασιάζοντας σχεδόν τη δυναμικότητα του.