Το επενδυτικό σχέδιο που εγκρίθηκε από τη διυπουργική Επιτροπή υπό τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη, συνολικού προϋπολογισμού ύψους 339,6 εκατ. ευρώ αποτελεί ένα κομβικής σημασίας έργο για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας αλλά και των περιφερειακών αγορών μέσω της δυνατότητας να υποδέχεται φορτία LNG από διάφορες χώρες, καθώς και φορτία ΥΦΑ που προέρχονται από αλλους ευρωπαϊκούς τερματικούς σταθμούς.
Η επένδυση αφορά στην κατασκευή και λειτουργία ενός Τερματικού Σταθμού Φυσικού Αερίου ο οποίος θα διασυνδέεται, μέσω χερσαίου αγωγού, με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Θα κατασκευαστούν 4 διακριτά τμήματα, από τα οποία τα δυο χαρακτηρίζονται ως Hydrogen-Ready, καθώς με ελάχιστες τροποποιήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τη μεταφορά υδρογόνου.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η κατασκευή πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), η κατασκευή προβλήτα (Hydrogen Ready), ο εξοπλισμός αυτού και οι εγκαταστάσεις ξηράς (Hydrogen Ready) καθώς και ένας μετρητικός σταθμός και η σύνδεση του με το σύστημα μεταφοράς.
Η μονάδα FSRU θα διαθέτει δεξαμενές αποθήκευσης ΥΦΑ χωρητικότητας έως 210.000m3 και δυνατότητας επαναεριοποίησης και διοχέτευσης στο σύστημα 132.000 KWh/ημέρα (48,2εκ. KWh ετησίως) με λειτουργία 24 ώρες τη μέρα/365 μέρες το χρόνο.
To ΥΦΑ θα παραλαμβάνεται από πλοία ειδικά για την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) μέγιστης αποθηκευτικής ικανότητας 263.000m3 (τα οποία θα αγκυροβολούν παράλληλα στη μονάδα FSRU - ship to ship transfer) και θα αποθηκεύεται στις ειδικά σχεδιασμένες κρυογενικές δεξαμενές της μονάδας FSRU.
Στη συνέχεια, θα επαναεριοποιείται εντός της μονάδας και θα παροχετεύεται στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ). Εκτός της απευθείας παροχής του φυσικού αερίου στο ΕΣΜΦΑ υπάρχει δυνατότητα της μονάδας για μεταφόρτωση ΥΦΑ σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας ή σε βυτιοφόρα φορτηγά. Τέλος, η εγκατάσταση με την προσθήκη κατάλληλου εξοπλισμού, θα έχει τη δυνατότητα απευθείας εισαγωγής υδρογόνου στο Εθνικό δίκτυο (Hydrogen-ready). Το επενδυτικό σχέδιο αφορά κυρίως στην κατασκευή της προβλήτας αγκυροβόλησης πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, στην αγορά και μετατροπή πλοίου σε μονάδα FSRU, καθώς και στην κατασκευή δικτύου αγωγών και υποδομών διασύνδεσης με το ΕΣΜΦΑ.
Στη σημασία του έργου αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης μετά το πράσινο φως για την ένταξη στις στρατηγικές επενδύσεις, σημειώνοντας ότι αποτελεί μια πολύ σημαντική στρατηγική επένδυση που εινισχύσει τη μετατροπή της χώρας μας σε ενεργειακό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου και την Ανατολικής Ευρώπης. «Με τέτοιες μεγάλες κινήσεις η Ελλάδα θα πάει μπροστά και θα εξασφαλίσουμε φθηνότερη ενέργεια στους Έλληνες καταναλωτές», πρόσθεσε. Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης τόνισε ότι η νέα επένδυση κρίνεται ειδικά στην παρούσα συγκυρία της ενεργειακής κρίσης, άκρως αναγκαία, αφού αφενός μας φέρνει πιο κοντά στους στόχους απεξάρτησης από συμβατικές μορφές ενέργειας που έχει θέσει η χώρα κι αφετέρου δίνει υπεραξία στην ελληνική οικονομία ενισχύοντας, μεταξύ άλλων, και την απασχόληση με την δημιουργία 59 νέων Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (E.M.E.). Με το νέο αυτό επενδυτικό σχέδιο που εντάσσεται στις διαδικασίες του νέου νόμου για τις Στρατηγικές Επενδύσεις, φτάνουμε αισίως τις 34 εγκεκριμένες στα τριάμισι χρόνια διακυβέρνησής μας.