Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα της Motor Oil Hellas το 2022 και τις προβλέψεις για το 2023, o αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil, κ. Πέτρος Τζαννετάκης, εξετάζονται όλες οι λεπτομέρειες προτού ληφθεί η επενδυτική απόφαση. Όπως είπε το market test πήγε καλά, ήταν επιτυχημένο με υψηλή ανταπόκριση, ενώ το έργο συμπεριελήφθη στις στρατηγικές επενδύσεις.
Η επένδυση αφορά στην κατασκευή και λειτουργία ενός Τερματικού Σταθμού Φυσικού Αερίου ο οποίος θα διασυνδέεται, μέσω χερσαίου αγωγού, με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Θα κατασκευαστούν 4 διακριτά τμήματα, από τα οποία τα δυο χαρακτηρίζονται ως Hydrogen-Ready, καθώς με ελάχιστες τροποποιήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τη μεταφορά υδρογόνου.
Yπενθυμίζεται ότι η Motor Oil είχε εκφράσει ενστάσεις για τον σχεδιασμό που προέβλεπε ο ΔΕΣΦΑ στο αναπτυξιακό πρόγραμμα για δύο έργα άμεσα συνδεδεμένα με τη λειτουργία της του FSRU της Διώρυγα Gas στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας.
Πρόκειται για τον νέο αγωγό φυσικού αερίου του Διαχειριστή, από τα Μέγαρα έως τη Λειβαδιά, μήκους 100 χλμ. και για τον Μετρητικό και Ρυθμιστικό Σταθμό, τα οποία προορίζονται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του FSRU της θυγατρικής Διώρυγα Gas, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας.
Η εταιρεία, θυγατρική της οποίας είναι η Διώρυγα Gas, με επιστολή της προς τη ΡΑΕ στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου 2023 -2032 είχε χαρακτηρίσει «αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη» την ένταξη από τον ΔΕΣΦΑ του αγωγού φυσικού αερίου από τα Μέγαρα έως τη Λιβαδειά, τον Οκτώβριο του 2027, όταν η σύνδεση του FSRU με το ΕΣΦΑ είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο του 2025.
Εξέφρασε απορία για τον διπλασιασμό του κόστους του μετρητικού σταθμού της «Διώρυγας» από 9,9 εκατ. ευρώ σε 19,5 εκατ. ευρώ τονίζοντας ότι έχουν μεν σημειωθεί αυξήσεις υλικών στην αγορά τον τελευταίο χρόνο αλλά όχι σε τέτοιον εκτεταμένο βαθμό.
Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, η ένταξη του έργου «Διπλασιασμός του Κλάδου υψηλής πίεσης Πάτημα-Λιβαδειά» στο σύστημα τον Οκτώβριο του 2027 είναι αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη ειδικά εάν ληφθεί υπόψιν ότι η σύνδεση του FSRUμε το ΕΣΦΑ είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο του 2025. Η ΜΟΗ επισημαίνει ακόμη ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου αγωγού είναι αναγκαία για τη λειτουργία του FSRU, το οποίο ως σημείο εισόδου στο ΕΣΦΑ θα αποτελεί τη μόνη εναλλακτική λύση εφοδιασμού σε περίπτωση συμφόρησης του τερματικού της Ρεβυθούσας ή και διακοπής της ροής φυσικού αερίου μέσω αγωγών.