Κατά τη διάρκεια συζήτησης, που συντόνισε οNik Gowing, συνδιευθυντής του Thinking the Unthinkable, παρουσιάστηκε σχετική εργασία, την οποία εκπόνησαν από κοινού το New Strategy Center, το Greek Energy Forum και το Delphi Economic Forum. Όπως τόνισε ο κ. Μιχάλης Μαθιουλάκης, Ακαδημαϊκός Διευθυντής του Ελληνικού Ενεργειακού Φόρουμ, πρόκειται για δύο περιοχές που έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν μέρος των ενεργειακών αναγκών, αποτελούν , δε, το αριστερό σκέλος του ΝΑΤΟ και μπορούν να λειτουργήσουν ως σύνορο για ό,τι ΗΠΑ και Ε.Ε. θέλουν να αποτρέψουν, π.χ. την απειλή της Ρωσίας.
«Εξετάσαμε την κατάσταση σε κάθε μία από τις περιοχές, τις συνέπειες ασφάλειας, τις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες και το στρατηγικό πλαίσιο για τα ενεργειακά πρότζεκτ» σημείωσε ο κ. Μαθιουλάκης. Υπογράμμισε ότι σημαντικό μέρος των ενεργειακών αναγκών της Ευρώπης μπορεί να καλυφθεί από τον East Med και να συμβάλει στην απεξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο, εξηγώντας ότι ο αγωγός έχει διαφορετική απήχηση για κάθε χώρα. Για παράδειγμα, αποτελεί στρατηγικό έργο για την Κύπρο, καλύπτοντας όλα τα κριτήρια της έρευνας, όχι όμως για την Ελλάδα, το Ισραήλ και τον Λίβανο, καθώς δεν μεταβάλλει ιδιαίτερα την ισορροπία δυνάμεων. Χαρακτήρισε το έργο μεσαίας ενεργειακής σημασίας για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ΗΠΑ, τις βοηθάει όμως να αποτρέψουν την επιρροή της Ρωσίας στην περιοχή.
Από την πλευρά του ο κ.Sergiu Mitrescu, διευθυντής προγράμματος του New Strategy Center στη Ρουμανία υπογράμμισε ότι υπάρχει μια συστηματική μετατόπιση στον τομέα της ενέργειας στις χώρες που βρέχονται στον Εύξεινο Πόντο. Είπε ότι πολλές χώρες εξαρτώνται από τις ρωσικές εισαγωγές, κάτι που προσπαθεί να αλλάξει η Ρουμανία, φιλοδοξώντας να αξιοποιήσει τα κοιτάσματα φυσικού αερίου για θα καλύψει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες της. Όπως είπε, υπάρχει ένας αγωγός που περνάει από τη Μολδαβία και δεν ανήκει στη Ρωσία, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά ρουμανικού αερίου. Ο κ. Mitrescu χαρακτήρισε πολύ επισφαλές το περιβάλλον αυτή τη στιγμή, ενώ αναφερόμενος στην Τουρκία, επισήμανε ότι έχει τη φιλοδοξία να αποτελέσει κόμβο φυσικού αερίου, κάτι όμως που δεν είναι εύκολο, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της υποδομής της χρησιμοποιείται για τη μεταφορά του ρωσικού αερίου.