Μετά την έγκριση από τη ΡΑΕΥΥ του WACC της ΔΕΠΑ Υποδομών την περασμένη εβδομάδα βάζοντας τέλος στην πολύμηνη διελκυστίνδα μεταξύ των δύο αναμένεται νέα μάχη για τα τέλη χρήσης δικτύου φυσικού αερίου από το Φθινόπωρο. Και αυτό, γιατί μετά τη συγχώνευση των δύο ΕΔΑ Αττικής και Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας και της ΔΕΔΑ την οποία δρομολογεί η Italgas, που έχει πλέον τον πλήρη έλεγχο της ΔΕΠΑ Υποδομών θα υποβληθεί νέα πρόταση στη ΡΑΑΕΥ για τη ρυθμιστική περίοδο 2024-2027.
Σημειώνεται ότι το WACC της ΔΕΠΑ Υποδομών για το 2023 ορίστηκε σε 8,57% έναντι 7,03% που ήταν το 2021 και το 2022. Η σημαντική αυτή αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, που ενέκρινε η ΡΑΕΥΥ, επιφυλασσόμενη για τη συνέχεια και αναμένοντας τις προτάσεις της Italgas, συνεπάγεται αύξηση των τελών χρήσης δικτύου.
Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΔΑ Αττικής, Λεωνίδας Μπάκουρας κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης τύπου απέφυγε να πάρει θέσει σχετικά με τις χρεώσεις και τα τιμολόγια που θα κληθούν να πληρώσουν στα επόμενα χρόνια οι χρήστες του δικτύου. Όπως είπε πρόκειται για ζήτημα που θα αποφασιστεί από τον μέτοχο δηλαδή την Italgas μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης των τριών εταιρειών.
Θα πρέπει να σημειωθεί η ΡΑΕΥΥ ενέκρινε στην περίπτωση της ΔΕΠΑ Υποδομών μόνο το ύψος του WACC για το 2023 και για κάθε μια από τις τρεις θυγατρικές της εταιρείας, δηλαδή την ΕΔΑ Αττικής, την ΕΔΑ Θεσσαλονίκης και την ΔΕΔΑ, ξεχωριστά.
Η πρακτική αυτή είναι αποτέλεσμα νομοθετικής ρύθμισης που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάιο και η οποία προβλέπει ότι πριν τον προσδιορισμό της εύλογης απόδοσης για ολόκληρη την Ρυθμιστική Περίοδο, θα προηγηθεί ο καθορισμός του WACC μόνο για το 2023.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα στην Italgas που ελέγχει πλέον τη ΔΕΠΑ Υποδομών να επανεξετάσει τις επενδύσεις που θα πραγματοποιήσουν εφέτος οι τρεις ΕΔΑ, ενώ παράλληλα προωθεί τη συγχώνευση τους σε μια ενιαία εταιρεία διαχείρισης των δικτύων διανομής του φυσικού αερίου στους τελικούς καταναλωτές.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το αίτημα Italgas προς τη ΡΑΕ για το WACC της περιόδου 2023 – 2026 ήταν μεταξύ 8% και 9% όπως είχε δηλώσει ο επικεφαλής της ιταλικής εταιρίας Πάολο Γκάλο κατά την παρουσίαση του στρατηγικού πλάνου της εταιρείας, στο Λονδίνο, χαρακτηρίζοντας το μάλιστα ως απαραίτητο προαπαιτούμενο για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της ΔΕΠΑ Υποδομών που προβλέπει επενδύσεις 900 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2023-2029.