Οι υποδομές του ΔΕΣΦΑ αναμένεται να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο τα επόμενα χρόνια της ενεργειακής μετάβασης. Η στρατηγική του διαχειριστή είναι κάθε νέος αγωγός να μπορεί να μεταφέρει ανανεώσιμα αέρια και να στηρίξει τη διασύνδεση με γειτονικές χώρες.
Πρόσφατα εγκρίθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων η οριστική ένταξη στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ του έργου «Αγωγός Νέας Μεσημβρίας – Ευζώνων/Γευγελή και Μετρητικός Σταθμός», που ανήκει στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ για την περίοδο 2023-2032. Σύμφωνα με το διαχειριστή «το έργο αποσκοπεί στη διασύνδεση των συστημάτων φυσικού αερίου Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας με στόχο την διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου στην Βόρεια Μακεδονία καθώς σήμερα η τροφοδοσία της εν λόγω αγοράς εξαρτάται αποκλειστικά από τη διασύνδεση με την Βουλγαρία (σε συμφόρηση). Για το έργο έχει υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας (Memorandum of Understanding, MoU) ανάμεσα στον ΔΕΣΦΑ και την ΝER τον Οκτώβριο 2016 καθώς και υπεγράφη στις 10 Σεπτεμβρίου 2021 Συμφωνία Συνεργασίας για την κατασκευή του αγωγού στις δύο πλευρές των συνόρων. Η πρόσβαση στο ΕΣΦΑ και ειδικότερα στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας και στο αέριο μέσω ΤΑΡ θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό, οδηγώντας έτσι σε δυνητικά πιο χαμηλές τιμές προμήθειας φυσικού αερίου στη γείτονα χώρα. Ταυτόχρονα το έργο αυτό προωθεί την περιφερειακή ανάπτυξη της αγοράς φυσικού αερίου και την δραστηριοποίηση περισσότερων Χρηστών συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ελληνικού κόμβου φυσικού αερίου. Επίσης, θα συμβάλει στην αύξηση του βαθμού χρήσης των ελληνικών υποδομών».
Σε ό,τι αφορά το τμήμα Λειβαδιά – Καρπερή αν και δεν έλαβε την έγκριση της ΡΑΑΕΥ στελέχη του διαχειριστή ανέφεραν την προηγούμενη βδομάδα ότι δεν απορρίφθηκε οριστικά αλλά θα αξιολογηθεί στο μέλλον όταν θα υπάρχουν καλύτερα στοιχεία, όπως τι ποσότητες θα μεταφέρει. Καλύτερη εικόνα θα υπάρχει όταν θα γίνει το market test».
Κύριος στόχος του έργου σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ είναι «η εξάλειψη όλων των σημείων συμφόρησης του υφιστάμενου συστήματος παρέχοντας αδιάλειπτη πρόσβαση στο Ελληνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου, στα διασυνδεδεμένα δίκτυα και στις γειτονικές χώρες. Η δυνητική μέγιστη αύξηση της δυναμικότητας του ΕΣΜΦΑ ανά κλάδο, μετά την υλοποίηση του έργου, παρουσιάζεται στον πίνακα που ακολουθεί. Οι αγωγοί του έργου θα κατασκευαστούν επίσης ως 100% συμβατοί με H2. Ως εκ τούτου, αυτό το έργο θα χρησιμεύσει στο μέλλον ως μέρος της αναμενόμενης ευρωπαϊκής «ραχοκοκαλιάς» υδρογόνου».