Συγκεκριμένα η Capital Product Partners, ανακοίνωσε συμφωνία με την Capital Maritime και την Capital GP, για την εξαγορά των 11 πλοίων μεταφοράς LNG από την Capital Maritime έναντι συνολικού τιμήματος 3,13 δισ. δολαρίων.
Τα συγκεκριμένα πλοία, χωρητικότητας 174,000 κυβικών μέτρων το καθένα, είναι κατασκευασμένα από τα κορυφαία ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα και αναμένεται να παραδοθούν σε επιφανείς ναυλωτές όπως η Qatar Energy Trading LLC, η Tokyo LNG Tanker Co. Ltd., η LNG Marine Transport Limited.
Η ναυτιλιακή καθίσταται έτσι η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια πλοίων μεταφοράς LNG στο αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μετονομάζεται σε «Capital New Energy Carriers L.P.» (ticker:CNEC), αντανακλώντας τη δέσμευσή της στην υποστήριξη της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης προς τη βιωσιμότητα και την καινοτομία.
Μέσα από την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG συνολικής αξίας 3,13 δισ. δολαρίων, που θα παραδοθούν από το 2023 έως το 2027, δημιουργεί στόλο με 18 πλοία LNG τελευταίας γενιάς. Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε, αυξάνει σημαντικά τις συμβολαιοποιημένες ταμειακές ροές στα 2,5 δισ. δολάρια, αυξάνει τη διάρκεια των ναύλων και μειώνει την ηλικία του στόλου κατά την παράδοση των πλοίων.
Η Capital Product Partners L.P., με την υποστήριξη του βασικού μετόχου, της Capital Maritime, έχει διασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 500 εκατ. δολαρίων μέσα από Προσφορά Δικαιωμάτων διαθέσιμη σε όλους τους Κατόχους Μεριδίων.
Η Συμφωνία περιλαμβάνει τη διεξαγωγή Προσφοράς Δικαιωμάτων, με έναρξη στις 27 Νοεμβρίου 2023 και κλείσιμο στις 13 Δεκεμβρίου 2023, με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης του τιμήματος αγοράς των πλοίων. Όλοι οι κάτοχοι Κοινών Μονάδων με ημερομηνία καταγραφής (record date) την 24η Νοέμβριου 2023, θα λάβουν ένα μη μεταβιβάσιμο δικαίωμα συνδρομής για να αγοράσουν μία Κοινή Μονάδα, σε τιμή συνδρομής 14,25 $ - 14,50 $ ανά ολόκληρη μονάδα. Η Capital Maritime έχει δεσμευθεί να αγοράσει όλες τις μερίδες που δεν έχουν ασκηθεί μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς στην ίδια τιμή.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της Συμφωνίας-Ομπρέλα, η Εταιρεία ανακοινώνει τη μετονομασία της σε «Capital New Energy Carriers L.P.», αντανακλώντας τη στρατηγική δέσμευσή της στην ενεργειακή μετάβαση.
Στο πλαίσιο αυτό, με την οριστικοποίηση της Συμφωνίας, θα διερευνήσει το ενδεχόμενο αποεπένδυσης από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Παράλληλα, εξασφαλίζει Δικαίωμα Πρώτης Άρνησης («ROFR») για περιουσιακά στοιχεία ενεργειακής μετάβασης, συμπεριλαμβανομένων δύο πρωτοποριακών πλοίων μεταφοράς αμμωνίας («VLACs») και δύο πλοίων υγρού CO2 («LCO2s») που έχουν παραγγελθεί από τη CMTC.
Η στρατηγική αυτή κίνηση δεν αναβαθμίζει μόνο τον στόλο της CPLP με προηγμένα πλοία LNG, αλλά αναδεικνύει την εταιρεία σε έναν πρωταγωνιστή στην αγορά της ναυτιλίας καθαρότερων καυσίμων.
Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη για τη CPLP, που πλέον θα διαθέτει τον μεγαλύτερο και νεότερο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG εξοπλισμένων με δίχρονες μηχανές τύπου MEGA με ισχυρό περιβαλλοντικό χαρακτήρα και υψηλές αποδόσεις, εξασφαλίζοντας:
• Πιο αποτελεσματική πρόωση - εξοικονόμηση έως και 100 tn καυσίμου την ημέρα
• Μεγαλύτερη αποθηκευτική δυνατότητα - 174k cbm έναντι 145k cbm ή 160k cbm
• Χαμηλότερο σημείο βρασμού - 0,03% έναντι 0,15% ημερήσια εξάτμιση φορτίου που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και εξοικονόμηση πόρων
• Χαμηλότερα κόστη μακροχρόνιας συντήρησης
• Συμβατά με τους διεθνείς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων