Σύμφωνα με διεθνείς αναλύσεις, σήμερα υπάρχουν 320 LNG carriers υπό παραγγελία, που αντιστοιχούν σχεδόν στο 52% του υφιστάμενου παγκόσμιου στόλου.
Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ήταν λιγότερες το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Οι ναυλομεσίτες και οι συμμετέχοντες στην αγορά καταγράφουν ότι από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για μόλις 10 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα το σύνολο των νέων παραγγελιών για το τρέχον έτος να ανέλθει σε 44 πλοία, εκ των οποίων αξίζει να σημειωθεί ότι τα 13 ανήκουν σε ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Το 2024, οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers ανέρχονται σε 66 πλοία, και αυξάνουν στα 74 το 2025, και ακόμη περισσότερα αναμένεται (83 LNG Carriers) αναμένεται να παραδοθούν το 2026. Να σημειωθεί πάντως ότι οι παραγγελίες εκτείνονται μέχρι το 2028, έτος κατά το οποίο αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία 23 πλοία.
Όσον αφορά την επιλογή μηχανών για τα νεότευκτα πλοία LNG, τα συστήματα πρόωσης X-DF 2.1 και ME-GA φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο. Τα πρώτα πλοία με εξοπλισμό ME-GA άρχισαν να παραδίδονται το τρίτο τρίμηνο, ενώ το πρώτο X-DF 2.1 αναμένεται να παραδοθεί το 2024.
Το 2022 πάνω από 170 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου παραγγέλθηκαν, σε μια χρονιά ρεκόρ. Το ενδιαφέρον τώρα στρέφεται στο τι θα πράξει ο γίγαντας της Μέσης Ανατολής που παράγει LNG, η QatarEnergy, η οποία έκλεισε πρόσφατα 17 θέσεις ναυπήγησης στη Hyundai Heavy Industries, καλύπτοντας σχεδόν ολόκληρη την ικανότητα ναυπήγησης πλοίων LNG του ναυπηγείου για ένα έτος, όμως ακόμη οι συμβάσεις δεν έχουν υπογραφεί και πολλοί εκτιμούν ότι τα πάντα θα ξεκαθαρίσουν στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.