Οι ευρωεκλογές πλησιάζουν και ο φόβος αύξησης στις τιμές των καυσίμων κινητοποίησε τα κράτη μέλη. Αν και είναι νωρίς φαίνεται πως οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαπραγματεύονται εξαιρέσεις σε σχέση με τον προτεινόμενο φόρο καυσίμων στα αεροσκάφη. Μάλιστα σύμφωνα με σχέδιο που διέρρευσε από το Reuters και συντάχθηκε από το Βέλγιο δείχνει πως τα κράτη μέλη διαπραγματεύονται τώρα πιο ήπιους κανόνες για τα νησιά.
Αυτή η κίνηση θα μπορούσε να ωφελήσει χώρες όπως η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Μάλτα, η Ισπανία και η Ελλάδα, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου. Το σχέδιο συμβιβασμού θα απαλλάσσει τα νησιά από τον φόρο καυσίμων αεροσκαφών έως το 2032. Για άλλες χώρες, ένας ελάχιστος φορολογικός συντελεστής της ΕΕ θα ισχύει από το 2028 και θα αυξάνεται σταδιακά, ενώ τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν επίσης την επιλογή να εισαγάγουν τις δικές τους εθνικές εισφορές αμέσως μετά την υιοθέτηση της συγκεκριμένης πολιτικής.
Τον Ιούλιο του περασμένου έτους, η ευρωπαϊκή επιτροπή υπέβαλε μια αναθεώρηση της οδηγίας της ΕΕ για τη φορολογία της ενέργειας, η οποία ορίζει ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές για την ενέργεια, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων για τις μεταφορές και της ηλεκτρικής ενέργειας. Η υφιστάμενη οδηγία όπως είχε αναφέρει ο Επίτροπος Οικονομίας της ΕΕ Πάολο Τζεντιλόνι όταν παρουσίασε την πρόταση για αναθεώρηση ήταν «εντελώς αταίριαστη με τις φιλοδοξίες μας για το κλίμα».Στόχος της νέας οδηγίας να ενσωματωθούν εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο.